שאלות מטיפולי אפילציה

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 51 תגובות

רוב השאלות שמתפרסמות בפורום הן שאלות של לפני טיפולים. כי ברגע שבחרנו אפילטורית ואנחנו יוצאים איתה יחד למסע, כל שאלה שתתעורר – נפנה אליה. אז החלטתי לאסוף מידי פעם שאלות שחוזרות על עצמן במהלך הטיפולים עצמם ולתת עליהן תשובות גם כאן.

"אז את תולשת אחרי כל פולס" או "מה הדבר הזה שאת עושה עם האצבעות אחרי כל פגיעה"?

תלישת שיער

לא. אני לא תולשת. אחרי כל הריגה אני אוספת את השיערה שטופלה בעזרת האצבעות שלי. יש לי ציפורן ארוכה באגודל ימין ויבלת בקצה של האצבע השלישית (קמיצה?) שהופכות אותי לפינצטה אנושית. אחרי כל פגיעה אני מחזיקה בשערה שטופלה ואוספת אותה. כשהיא יוצאת כולה רירית וכנועה, בלי התנגדות בכלל, אני יודעת שעשיתי עבודה טובה.

מה בעצם קורה? כשהזקיק בריא הוא מחזיק את השיערה בתוכו על ידי רקמות חיבור עשויות חלבון (כמו כל דבר אחר בגוף שלנו). כשאני מחממת אותו הרקמות הללו מתקרשות. זה דומה מאוד לחביתה (רוב ההיקשים שלי הן מעולם הביצים…). כשאנחנו מתחילים את תהליך הטיגון של חביתה היא דבוקה למחבת. כשהיא מתחממת מספיק ומתקרשת, יותר קל לשלוף אותה מהמחבת. אותו הדבר עם שיער. ברגע שעשיתי עבודה טובה אני בעצם הרסתי את המבנה הכימי של החומרים שמחברים אותה לגוף והיא באה איתי, כולה כנועה, ישר לפח.

זו לא תלישה, זו אסיפה.

זו שאלה שאני מקבלת מבנות שבאות אלי אחרי טיפולי לייזר:

למה באפילציה אין סכנה לגדילת יתר?

גדילת יתר של שיער

אני לא יודעת מה הסיבה לגדילת יתר אחרי טיפולים בטכנולוגיות אור. אני לא חושבת שמספיק לחמם רקמה כדי "להעיר זקיקים רדומים". בכלל, כל הקטע של עוררות זקיקים היא אניגמה מדעית, אז בטח שאני לא זאת שאוכל לתת פה תשובה. מה שאני כן יכולה לומר הוא שאפילציה לא תעורר זקיקים רדומים. הסיבה לכך היא שאפילציה היא מאוד מקומית. אני מטפלת באזור מאוד מוגבל בהיקף שלו. וזה מקור ההצלחה וזה מקור כל הכישלונות שאני שומעת ורואה אותם מבנות שמגיעות אחרי טיפולים כושלים מאפילטוריות אחרות. ואני אסביר: בגלל שהיקף הפגיעה הוא קטן כל כך, לא ניתן להצליח בטיפול אפילציה אם אין דיוק של זווית, מיקום ועומק חדירה של הפגיעה. וכדי להגיע לדיוק דרושים שעות של אימון וידע. על זה אנחנו משלמות כלקוחות. לא על מכשור, אלא על שעות על גבי שעות של למידה ללא תמורה, כי עד שלא אספתי 1100 שעות של הסרת שיער לא העזתי לקחת שקל על טיפולים. בשנה הראשונה שלי כאפילטורית לא גביתי על מחט אפילו. כל עוד לא יהיה דיוק מוחלט של שלושת הפרמטרים הללו – לא תהיה אפילציה. המכשור עוזר, את זה אי אפשר להכחיש, אבל זה כמו כסף – הוא לא יעשה אותך מאושר אם לא תשים אותו על מטרה טובה. והמטרה שלי היא כל כך קטנה, קטנטנה, שכל הציוד בעולם לא יעזור אם אני אסטה אלפית מעלה, ננו מילימטר או אהיה בעומק לא נכון. ופה, כמו שאמרתי קודם, נמצא העניין: אם אני לא ממוקמת נכון אני אצטרך להגביר עוצמה. הגברת עוצמה מיותרת היא המקור לכל הטראומות שבנות נושאות איתן אחרי טיפול לא מקצועי. הוא כואב ומשאיר אחריו פצע. כשאני ממוקמת טוב אני לא צריכה עוצמה גבוהה. זו לא בעיה להרוג זקיק. הוא פיצי. אבל אם אני לא ממוקמת בתוכו – כמות האנרגיה שאני צריכה להשקיע כדי להגיע אליו – תחסל כל מה שבדרך. היא תחסל את העור ולא בשביל זה אני פה.

מה כל זה בא לומר? גדילת יתר היא תוצאה של איבוד שליטה מעבודה מערכתית. אפילציה עובדת ברזולוציות מיקרוסקופיות. אני נכנסת, מקרישה ויוצאת. כל מה שהיה אמור לקבל הורמונים כדי לבצע גדילת יתר לא מתפקד יותר. זה כמו לעשות חביתה (הבטחתי אנלוגיות לביצים, לא?) ולצפות שהיא תחזור להיות אפרוח. לא יקרה. אין גדילה אז גם אין גדילת יתר.

אפילציה יכולה לעשות חורים?

לא. האפילטורית נכנסת לפתח קיים, היא לא מנקבת את העור. היא גולשת פנימה בצמוד לשערה לאורך הזקיק. אבל גם אם האפילטורית הדמיונית שאנחנו מדברים עליה היא מתחילה ולא יודעת להיכנס למקום הנכון – היא אכן תנקב את העור, אבל זה לא יעשה חור. אנחנו לא עשויים מפלסטלינה. החור הזה יתמלא בדם והוא יחלים. מקרים של צלקות בעור קורים לא מפאת כניסה במיקום לא נכון.

אם תיכנסי עמוק מידי זה יעשה לי צלקת?

עמוק מידי

לא. אם אני אכנס עמוק מידי זה לא יעשה צלקת. זה פשוט לא יעשה כלום. האמת היא שהפחד מכניסה עמוקה מידי היא מפאת כאב, לא בגלל נזק נראה לעין. האמת היא שכניסה רדודה מידי עושה הרבה יותר נזק מכניסה עמוקה. הסיבה היא שכניסה עמוקה פוגעת ברקמת שומן שנמצאת מתחת לאזור הנראה לעין. כלי דם ורקמת עור יספגו את הטראומה אם היא לא תהיה מוגזמת. הבעיה מתחילה בכניסות רדודות מכיוון שעל פני העור אנו נראה טוב יותר נזקים של חימום יתר. בנוסף – החום הרב שמופעל מקצה המחט (שם מתרכז רוב הכוח) יפעל על שטח קטן מידי ויעשה הרבה יותר נזק. יש אזור אחד, עומק אחד שהוא נכון לעבודה: מתחת לאזור הסכנה (כינוי לעומק שממנו רואים את הפגיעה בזקיק) אבל לא מתחת לפפילה. זה שביל צר מאוד, נקודה ספציפית שהיא המיומנות האחרונה שרכשתי בזמן שהתאמנתי לקראת הלקוחה המשלמת הראשונה שקיבלתי. יש לי ידיים טובות. אני סורגת גרביים בחוט רקמה עם חמש מסרגות ובכל זאת לקח לי מעל אלף שעות להצליח לקלוע בכל פעם בול.

אם תשתמשי במחט עבה מידי זה יעשה לי צלקת?

מחט עבה

אפילטורית צריכה להשתמש במחט הכי עבה שהזקיק מאפשר לה. היא צריכה לחקות את גודל השיערה ואם היא תשתמש במחט דקה מידי היא תצטרך להגביר את העוצמה. אנחנו לא רוצים להגביר את העוצמה (על כך בהמשך). העובי של המחטים מתחיל בקוטר של 0.001 אינץ' וגדל כל פעם בעוד 0.001. מדובר בקפיצות מיקרוסקופיות, לא כאלה שיגרמו לצלקת.

אז מה עושה צלקת?

סוף-סוף הגענו הלום!

אז אם כניסה במיקום לא נכון, או במחט לא נכונה, או בעומק לא נכון, או כל שאר הפרמטרים שדיברנו עליהם לא יעשו צלקת, מה כן יגרום לה?

רק דבר אחד גורם לצלקת והוא חימום יתר. חימום יתר, לא משנה אם אני במיקום טוב או לא, יגרום לכוויה בהיקף גדול. הכוויה תחלים, אבל אם נהרסו רקמות חיבור בהיקף מספק וכל זה קרה בגובה פני עור שנראה לעין – נקבל שקע קטנטן ובהיר. כך נראית צלקת של אפילציה. הרבה פעמים בנות חושבות שיש להן צלקות כשהעור אדום או פצוע, אבל ברוב המקרים הוא יחלים, אפילו אם ידרשו לו מספר חודשים לכך. במקרים הללו חשוב להיזהר מהשמש! אבל מידי פעם מגיעות אלי מטופלות שעברו טיפולים אצל אפילטוריות אחרות שהשאירו להן שקעים קטנטנים בהירים. זה קורה בדרך כלל בצידי הסנטר. הסיבה לכך היא שהאזור הזה לא מגיב לטיפול יתר באותו הרגע והאפילטורית לא ידעה שהיא הפעילה כוח רב מידי. סיבה נוספת היא שאצל המון מאיתנו השיער שם הוא עבה מאוד ואפילטוריות חושבות שהן צריכות להפעיל כוח רב כדי להרוג אותו. זה לא נכון.

מראה של צלקות אפילציה הוא מורגש מכיוון שמדובר בהרבה צלקות. כשאני מקבלת בנות עם צלקות הדיווח הוא תמיד זהה: "כאב לי מאוד בטיפול אבל שוכנעתי להמשיך". אני פונה לנשים: אנחנו מגיעות לטיפול ואנחנו רק רוצות לעזור להצלחה שלו. יש לנו יכולת ספיגה עצומה לכאב ולפצעים כל עוד אנחנו חושבות שזה לטובתנו. לא צריך להגיע לקצה. אם כואב – לעצור את הטיפול, לקום מהמיטה, לומר באדיבות "תודה רבה" ומייד לצלם את המקום כדי שנוכל לעקוב אחרי ההחלמה. חוזרים הבייתה, נזהרים מהשמש לשבועות הקרובים ועוקבים אחרי החלמה של העור. פצע אחד, שקע קטנטן אחד לא יראה לנו לעין. צלקות אפילציה הן נדירות אבל יש להן מראה מאוד מסוים: הוא תמיד של ריבוי שקעים. כל הבנות שהגיעו אלי עם צלקות אפילציה ממכונים אחרים – מראה העור שלהן השתפר מאוד אחרי מספר חודשים של התנהגות נכונה בשמש, שתייה מרובה וטיפול נכון. כדי שתיגרם צלקת כל הכוכבים צריכים להתיישר (גם חימום יתר, גם טיפול בעומק רדוד וגם חזרה לטיפולים כואבים) ובדרך כלל מדובר בפצעים שלוקח להם הרבה זמן לעבור, אבל לרוב הם מחלימים.

"איך אני יכולה לעזור לעור שלי להחלים"? או "את יכולה למכור לי משהו למרוח אחרי טיפול"?

משחה להחלמה

את לא העובדת סוציאלית של העור שלך. הוא יודע לעזור לעצמו. החוכמה היא לא לעמוד לו בדרך, כי הרבה פעמים אנחנו פשוט מפריעות לו להחלים עם כל הכוונות הטובות שלנו. אין צורך בקרמים, משחות, קלו-קוטים למיניהם. כל מה שאת צריכה את יכולה לקנות בבית מרקחת וסביר שכבר יש לך אותו בתיק: קרם הגנה.

הדבר היחיד שאת בכל זאת יכולה לתת לעור שלך הוא שתיה של מים. תהליכים ביולוגיים קורים בסביבה מימית והעור הוא האיבר האחרון שמקבל נוזלים. אם תשתי מים את תעזרי לו להחלים מהר יותר. המשיכי בשגרת הניקיון שלו כרגיל. אל תמרחי אותו באלכוהול – אין צורך בסטריליזציה, משום שהחום שהופעל עליו בטיפול יהרוג כל חיידק או וירוס לא משנה כמה דק הוא. שטיפות מיותרות רק פוגעות בפלורה הטבעית של העור שכל מטרתה היא להוות התנגדות ראשונית לפתוגנים. קחי בקלות, הגני מהשמש ושתי מים. אפילציה לא צריכה כלום מלבד עצמה.

"מה יקרה עכשיו"? או "מה הצעד הבא"? או "למה אני אמורה לצפות"?

אנחנו מצפים

(אני נותנת פה סוג של לוח זמנים לסנטר עם שיער מאוד עבה וצפוף אחרי שנים של תלישות. כל שאר המקומות בפנים הם הרבה יותר מהירים. חשבתי לצרף פה תמונות, אבל אני לא כל כך מוכנה נפשית לכך. יש לי בקליניקה דיסק עם כל התמונות שאני מצלמת יחד עם רשות מהבנות המצולמות להראות אותן למי שמרגישה צורך. אף פעם לא נדרשתי להראות תמונה)

השלבים בטיפול פנים:

יש ארבעה שלבים לטיפול ואני אוהבת לכנות אותם כך:

התחלה של התחלה

אמצע של התחלה

סוף של התחלה

ו-סוף

בהתחלה את מגיעה לטיפולים כפי שקבעת עם האפילטורית שלך. את מגיעה ברווחים ספציפיים בהתאם למצב ההתחלתי.

בהתחלה של ההתחלה יוצאות השערות העבות והכהות ביותר. הן הצומחות הכי מהירות במערב והאפילטורית שלך עסוקה במה שאני אוהבת לכנות "כיבוי השרפות". בשלב הזה אנחנו בכלל לא מתעסקות בפלומה, וסביר שאת לא מודעת לקיום שלה. רוב הבנות שמגיעות אלי באות אחרי שנים של תלישת שיערות וקורה שהרבה מהשיער כלוא והעור פצוע.

ההתחלה של ההתחלה מסתיימת כשהשיער הכלוא/עקום/עבה מאוד מפסיק. זה קורה מאוד מהר כי, כמו שאמרתי, השיער שהכי מפריע לנו צומח הכי מהר.

זה יכול לקחת בין שבוע לחודשיים.

האמצע של ההתחלה הוא חמקמק ביותר ואנחנו לא שמות לב שהוא בא והלך כי האינדיקציה אליו היא לא עובי השיער אלא מרקם העור, ומכיוון שאנחנו אובססיביות לשיער, אנחנו הרבה פעמים מפספסות אותו, אבל אל דאגה – בשביל זה אביבית מצלמת!

בסוף האמצע של ההתחלה העור שלך הופך חלק מאוד, כל הפצעים נעלמים ונראה שהשיער יוצא בלי אימפקט על העור ונשארה לנו הפלומה שממנה הכל התחיל. אם בהתחלה של ההתחלה היה אפשר לראות את פתח הזקיק, עכשיו השיער יוצא בלי השפעה על העור. הוא דק יותר והעור בהיר יותר. את כועסת של עצמך שלא עשית את זה קודם.

לוקח עד שלושה חודשים.

הסוף של ההתחלה מגיע כשאת מתחילה לבטל תורים שחשבת שאת צריכה. את מקבלת תזכורת להגיע בעוד יומיים, אבל אין לך שיער. את עדיין לא ניצחת, אבל את שוכחת לכעוס על עצמך שלא עשית את זה קודם.

עד ארבעה חודשים.

הסוף הוא החלק הארוך ביותר. הוא בעיקר המתנה. בחורף הוא נמרח ובקיץ הוא מצטמצם, אבל את די אחרי זה.

עד שנה וחצי.

השלבים בטיפול גוף:

שונים לחלוטין. לגוף הרבה פחות זקיקים ובגלל זה הוא מצמיח הרבה פחות נגלות וההשפעה היא ממש מטיפול לטיפול.

אז אם השיערה מתה, או הזקיק מת, אז למה אני צריכה לחזור לפה?

שיערה מתה

טוב, זה ניסוח שלי. כולן ממש נחמדות ושואלות את השאלה הזו בצורה נעימה יותר. אבל זו בין השאלות הכי לגיטימיות ושאני הכי אוהבת לקבל, כי זה מראה על ניסיון להבין באמת את התהליך.

אז השיערה באמת לא תגדל יותר, אבל אם מדובר על פנים – יש זקיק נוסף, ממש קרוב לקודמו שעדיין לא הייתה בו שיערה בטיפול הקודם. כתבתי על זה הרבה באתר ואפשר למצוא דיאגרמות של גדילת שיער. הקטע הוא שלא כל השיער בנוכחות מלאה בטיפול הראשון, בעיקר לא אם הוא עבר מריטות. לכן אנחנו צריכות להמתין שיגדל החוצה לכבוד הטיפול הבא. אבל כמו שציינתי קודם: השיער הכי מרגיז – יוצא הכי מהר.

אפילציה תעשה לי פיגמנטציה?

בדיוק כמו בנושא הצלקות – אפילציה לא תעשה פיגמנטציה.

מה עושה פיגמנטציה?

מחקרים מראים שפיגמנטציה נגרמת משלוש סיבות: חשיפה לשמש, הורמונים וחבלה חוזרת ונשנית. חבלה חוזרת ונשנית – הכוונה למריטות. מריטה תעשה פיגמנטציה הרבה לפני שאפילציה תגרום לה. כל עוד אנחנו מתרחקות מהשמש, ולא צריך להיות פנאט בקשר לזה – מספיק להתמרח בקרם הגנה 50 spf מיועד לפנים בבוקר, ולא לשכב מתחת לשמש בכוונה – ואנחנו יכולות להיות בטוחות שלא תהיה לנו פיגמנטציה.

אז למה אני בכל זאת צריכה להיזהר מהשמש?

זהירות מהשמש

כשאנחנו מדברות על פיגמנטציה אנחנו מתכוונות לשפם. הוא האזור הכי כנוע לשינוי בגוון העור. האזור הזה ממועט בכלי דם והחלמה שלו נעשית באיטיות משאר הפנים שלנו. נוסיף כל כך שבארץ שלנו השמש אכזרית. גם בחורף היא יכולה לשזף את העור. גם אם לא נעשה אפילציה ולא נשמור מהשמש – תהיה לנו פיגמנטציה בשפם. אני מעדיפה שלא להתערבב עם כל מיני רעות וחולות ולהזהיר את הבנות שלי.

מתי רואים שיפור?

מהטיפול הראשון. אנחנו לא תמיד נרגיש אותו כי אנחנו רואות את מה שיש ולא את מה שניגמר. זו הסיבה שאני מצלמת.

אפשר לטפל בכל שיערה?

כן, אפשר לטפל בכל שיערה, כל צבע, עובי, מקום, אבל לא בכל לקוחה. יש בנות שלא מתאים להן הטיפול בגלל האיסור שלי לא לגעת בין הטיפולים. החלק שלי בטיפול הוא הכי קל: אני שמה מחט ולוחצת על דוושה. בשבילי זה קל, זה כייף, המכונה משמיעה קולות של סופר מריו (באמת!) ויש לי הרגשה שאני בתוך משחק של פרוט נינג'ה או קנדי קראש בלי הגבלה של חיים. אני הורגת כל בוס ועוברת את כל השלבים. היום טס לי. אבל אתן – אתן לוקחות את העבודה שלי הבייתה, אתן צריכות להתמודד בין טיפולים, אתן צריכות לדבר לעצמכן ולהרגיע. אבל אתן נותנות לעצמכן מתנה לחיים. התקופה הראשונה עוברת מהר. אנחנו לומדות לשחרר (כמה שזה קשה!) ובלי ששמנו לב (ראי סעיף 8) אנחנו אחרי זה.

זו שאלה שקיבלתי שבוע שעבר:

חברה שלי הלכה לאפילטורית והיא אמרה לה שעוד שבועיים יתחילו לנשור לה שיערות, זה הגיוני?

לא הגיוני. זה אולי נכון לגבי טכנולוגיות אור, אבל אפילציה היא חיה אחרת לגמרי. האפילטורית אמורה לאסוף כל שיערה מייד אחרי הפגיעה.

למה את אוספת את השערות אחרי כל פגיעה? מה יקרה אם לא תעשי את זה?

אוסף שיערות

איסוף השיערה הוא הניצחון הפרטי שלי. הוא הטעם לעבודה. הוא האישור שלי שהצלחתי. הרבה פעמים שואלות אותי "למה את לא פוגעת בכמה זקיקים ואז עוברת ואוספת את כל השערות?", אז לפעמים אני עושה את זה, אבל ברוב הפעמים אחרי כל פגיעה אי אפשר לראות באיזו שיערה בדיוק טיפלתי. זה קורה בדרך כלל בפלומה. אין לי אינדיקציה איפה הייתי ואז אני סתם מתעכבת על שטויות. אז התשובה היא שאני רוצה לדעת שהעבודה שלי טובה וכשהשערה לא מתנגדת לאיסוף – אני יודעת שהצלחתי ושאני יכולה להמשיך לבאה אחריה.

למה אנשים חושבים שהשיער נהיה דק יותר מטיפול לטיפול ולמה זה לא נכון?

אפילציה היא משחק סכום אפס: או שאני ניצחתי או שהשערה ניצחה. אין אמצע. אין פגעתי והיא תחזור דקה יותר. אם לא פגעתי היא תחזור מעוותת, עבה יותר ואני הפסדתי.

כמו שהסברתי קודם – השיער הכי עבה ובולט צומח הכי מהר. הוא יוצא ראשון ואותו הכי קל לחסל. השיער הדק יותר הוא איטי יותר. בהתחלה אנחנו לא שמות לב אליו. אנחנו רואות את העבות והן הכי מציקות לנו. כשהעבות מתות, אנחנו מתפנות לראות את הדקות שצמחו בין לבין. ומפה התפיסה השגויה שהעבות הפכו לדקות.

הרשמה
עדכן אודות
guest

51 תגובות
הכי ישן
הכי חדש
משוב פנימי
הצג את כל התגובות
נטע
נטע
3 שנים לפני

אביבית היקרה,
תודה על השיתוף, את פשוט מהממת!

קרן
קרן
3 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי אביבית, את מקבלת בשעות הערב גם? 20 והלאה?

מאיה
מאיה
3 שנים לפני

היי אביבית, כבר תקופה שאני עוקבת אחרי הבלוג שלך, והוא מהמם, ומסביר הכול בצורה ממש טובה!
עשיתי בעברי טיפולי לייזר, ואני ממש לא מרוצה מהתוצאה, רציתי לדעת אם את ממליצה להמשיך עם הלייזר לעוד טיפולים או שאולי לעבור לאפילציה?
אני ממש מפחדת מה אפילציה נראה לי כואב ברמותתת חחחח
דבר נוסף שלא היה לי ברור, אחרי שאת פוגעת בשערה היא לא תחזור גם אחרי הריונות ושינויים הורמונליים?
בנוסף רציתי לדעת אם את מקבלת לקוחות חדשים? ואם תוכלי להסביר איך הולך כל טיפול אפילציה? את עושה את כל האזור באותו טיפול או שאת מחלקת את האזורים להרבה טיפולים?

שיר
שיר
2 שנים לפני

היי אביבית,
אני גרה רחוק ממך אבל הייתי שמחה להתייעץ איתך לגבי כמה דברים.
מבדיקה עם מישהי שעושה אפליציה, היא אמרה לי שלא טוב לעשות אפליציה למי שיש נקבוביות בעור (עור תפוז). מה דעתך?
בנוסף, רציתי לשאול – בעבר עשיתי אפילציה אצל מישהי שנורא הכאיבה לי (הייתי שמה משחה), וכעת הלכתי למישהי אחרת (ואמרתי לה שבעבר זה הכאיב לי נורא ולא הצלחתי לסבול), היא נתנה לי להתנסות וזה היה רק טיפה לא נעים ולא כואב בכלל (ללא משחה!!) – האם זה הגיוני שמכאב בלתי נסבל עם משחה , כרגע זה רק קצת לא נעים? או שזה מעיד על עוצמה מאוד נמוכה ולא טובה?.
בנוסף, טיפלתי תקופה ארוכה אצל יפה מקסימוב . לקראת הקורונה לא יכולתי להגיע ולכן עדיתי כמה פעמים שעווה, ולאחר מכן ראיתי צמיחה מלאה של כל השיער בפנים. הם טענו שזה בגלל השעווה, זה הגיוני?..
תודה רבה

יעל
יעל
2 שנים לפני

היי אביבית,

תודה רבה על הבלוג, מאד מחזק ומנחם לדעת שאני לא היחידה. לו הייתי גרה קרוב, הייתי מגיעה אליך. כעת אני בתחילה של תחילה של התהליך וזה נורא(!) קשה לחכות בין טיפולים. רציתי לשאול מדוע בכלל צריך לחכות ימים רבים וארוכים בין טיפולים? למה לא לקבוע שלוש פעמים בשבוע? הזיפים הרי צומחים מהר להחריד, ואפשר לאכול חביתה כל יום.

לילך
לילך
2 שנים לפני

חייבת לציין שעזרת לי מאוד!
עשיתי לייזר במשך 3 שנים ארורות!מצב הפנים שלי רק החמיר וכמות השיערות הוכפלה.
מצאתי את עצמי, בחורה בת 25 ,עם שיער על הפנים שלא יכולה לעשות אפילו קוקו בגלל החוסר ביטחון והנוחות שהרגשתי ולא יכולתי לסבול קרבה לאזור הצוואר והלחיים-סיוט.
אמנם אני מהצפון ולא יכולה להגיע אלייך אבל קראתי המון ממה שרשום פה באתר והתחלתי טיפול באפליציה באזור שלי וזה אחרי מחקר למצוא מישהי באמת עם נסיון ואמינה כמו שציינת במאמרים שלך.
נכון זה לא זול ואחרי כל טיפול לוקח כמה ימים לעור להירגע אבל זה בהחלט שווה את זה.
רואים תוצאות מהטיפולים הראשונים,משנה חיים!
איך את רשמת-אני אומרת לעצמי איך לא עשיתי את זה קודם.

תהילה
תהילה
2 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי אביבית,
הבלוג שלך מאוד מרשים ומחכים, אני ממש רוצה להאמין לכל מה שאת כותבת פה
איפה את עובדת?
אפשר לקבל פרטים על טיפול אפילציה לפנים?

חגית
חגית
2 שנים לפני

שלום אביבית יקרה!
נהנתי לקרא את הבלוג שלך ולהחכים. אני ג"כ עשיתי אפילציה בפנים (בצדדים ליד האזניים) במשך 9 חודשים בערך והפסקתי לבערך 4 חודשים. כל העבודה ירדה לטמיון? אם עכשיו אני אמשיך אז זה כאילו להתחיל מהתחלה או שזה כן המשך ישיר מהטיפולים הקודמים? (השיער הספיק לצמוח שוב פעם בזמן הזה)
תודה רבה

גלית
גלית
2 שנים לפני

אביבית שלום,

ראשית תודה רבה על הבלוג המדהים המשמש כאורים ותומים בכל הנוגע להסרת שיער ואפילציה בפרט!

התחלתי לפני מספר חודשים אפלציה בפנים ובמספר אזורים בגוף. בכל פעם בסיומו של הטיפול, העור שלי מגיב בצורה חריפה במיוחד. הפנים דיי נפוחות ואדומות ולאחר יוםיומיים מתכסות בהמון פצעונים עם מוגלה (בשאר הגוף כבר מספר שעות לאחר הטיפול מתחילים להיווצר גלדים). האם זו תגובתו הטבעית של העור שלי? או שמא מדובר בתגובה כתוצאה מהליך לא תקין של האפילציה (חימום יתר, או העדר סטריליזציה)?
ומה ניתן לעשות בנידון על מנת להחיש את החלמת העור? היות וכל הזמן העור שלי נראה במצב גרוע מאוד, ולא מספיק להחלים בין הטיפולים.
תודה

אנונימי
אנונימי
2 שנים לפני

הייתי בטיפול אפילציה ונאמר לי שאת השיער הפלומתי אי אפשר להוריד רק עם לייזר
זה נכון?

אורית
אורית
2 שנים לפני

היי אביבית, רציתי לדעת האם חייבים לנקות את האיזור לפני אפילציה? גם אם מורידים רק כמה שיערות בודדות?

בר
בר
2 שנים לפני

היי אביבית
קודם כל תודה רבה על הבלוג המדהים והחשוב שלך.
אני מטופלת באפילציה בסנטר כבר בערך שנה (והשיפור מאוד ניכר), והיום בביקור אצל האפילטורית שלי היא הבחינה בכתמים חומים קטנים (פיגמנטציה?), האם זה עובר לבד? היא הציעה לי איזשהם מי פנים וקרם ועדיין לא קניתי, העדפתי לבדוק קודם מהן האפשרויות. האם יש תכשירים מסוימים שאת ממליצה עליהם כדי לסייע בהורדת הכתמים החומים?
היום התחלתי אפילציה בשפם אז אני מניחה שזה עוד יותר רגיש וצריך לשים לב.
האם זה נגרם רק מהשמש או יכול להגרם גם מאור של מסך מחשב ומנורות בבית, למשל? ועל אילו הגנות היית ממליצה?
אני מניחה שמייקאפ (עם SPF 10) לא יספיק.
האם אבקת פרופוליס יכולה לעזור? או שזה משמש רק להרגעה?
תודה רבה רבה!

ריקי
ריקי
2 שנים לפני

אביבית יקרה ,הבת שלי התחילה טיפולי אפילציה בפנים, אצל מישהי עם הרבה ניסיון בירושלים,היא מטופלת כבר חודשיים וחצי ועוד היד נטויה. כיומיים שלושה אחרי טיפול ,צומחות לה המון שערות!! ,הן יותר דקיקות מההתחלה ,הקוסמטיקאית אמרה שיש לביתי הרבה שערות מתחת לעור וכך ימשיכו לצאת עוד שערות עד שכבר לא תהיה צמיחה ,האם זה נכון? כמה זמן זה עלול לקחת? הטיפולים האלה מאוד יקרים ,אני לא יודעת אם אוכל לעמוד בכך,מה גם שהטיפולים מאוד כואבים ,הבת שלי ממש בחרדות מכך,אבל מחזיקה מעמד כי הקוסמטיקאית הבטיחה לה שהיא תפתור את הבעיה

ריקי
ריקי
1 שנה לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

תודה על התשובה, אכן יש שיפור אנחנו כבר 4 חודשים בטיפול , אך האפילטורית לא מוכנה לתת לנו טווח לסיום היא אומרת שהיא אפשר לדעת האם זה הגיוני?
רוצה לציין שכל טיפול הוא באורך של כשעתיים וחצי- פעם בשבוע !!

ריקי
ריקי
1 שנה לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

אביבית יקרה , תודה על תשובתך,למה כוונתך בלא תקין? האם מבחינת זמן הטיפול או מבחינת התוצאות?
האפילטורית עובדת לה על כל האזורים בכל טיפול, עד עכשיו היא הצליחה יותר להתמקד באזור הלחיים שם אכן יש דילול משמעותי וצמיחה של שערות יותר עדינות.
באזור הסנטר והצוואר ,הכאב כמעט בלתי נסבל, גם שם יש שיפור ,אך פחות משמעותי,אכן ,שיער יוצא שוב אחרי כמה ימים.
עד עכשיו בתי סיימה 2 סדרות של 1300 דקות כל אחת ,5600 שקל לסידרה , ועוד היד נטויה ,אני לא יודעת מה עלינו לעשות, האפילטורית הזאת נמצאת בתחום כ30 שנה,אומרת שהיא תפתור לה את בעיית השיעור ,אבל לא מוכנה לתת צפי לסיום,מה את מציעה לעשות?
חבל שאת לא נמצאת בירושלים היינו באות אלייך ,אנחנו ממש מיואשות …

Last edited 1 שנה לפני by ריקי
מיכל
מיכל
2 שנים לפני

היי אביבית,
האם במידה ויש בעיה הורמונלית ידועה ומטופלת ועדיין צומחות שיערות בפנים' טיפול באפילציה יעזור להיפטר מהשיער או בגלל שזה הורמנלי לא ניתן לעשות אפילציה?
תודה מראש על העזרה 🙂

יסמין
יסמין
2 שנים לפני

היי אביבית! לאחר התייעצות עם רופא המשפחה שלי לגבי אמלה הוא המליץ על Lidopri-Avenir Cream. קראתי באחד הפוסטים שלך שהיית משיגה בעבר אמלה דרך מרשם. מה דעתך? האם עושה את העבודה?

מירב
מירב
1 שנה לפני

שלום,
אני עברתי טיפול אפילציה בפנים, (לפני הקורונה) כנראה בחום גבוה מידי.. ונהוי לי חורים מזעזעים ממש באזור השפם, שחשבתי שייעלמו עם הזמן, אבל הם לא..
איזה טיפול מומלץ להחלקת האיזור?
אני מעדיפה טיפול לא פולשני והכי טבעי שיש
תודה רבה
מירב

מישל
מישל
1 שנה לפני

שלום אביבית,
לפני כחמישה חודשים התחלתי טיפול אפילציה בסנטר במכון גדול, ואחרי 12 טיפולים אני מרגישה שכמעט לא היה שינוי, מלבד זה שהעור שלי כעת מגורה ואדום כל הזמן. עדיין צומחות לי שיערות עבות וכהות, שנשמע לפי הבלוג שלך שזה לא תקין או הגיוני.
החלטתי לעבור למטפלת אחרת (לצערי לא גרה באזורך), ואשמח לדעת כיצד לזהות שהפעם מצאתי מטפלת מוצלחת. האם אני צריכה לצפות לטיפול לא כואב יחסית? האם אני צריכה לשים לב שאת השיערות שהיא מחשמלת היא מצליחה אח"כ להוציא בקלות או שזה אמור להרגיש כמו הוצאת שיער סטנדרטית עם פינצטה? יש דברים אחרים שאני יכולה לשים לב אליהם כדי לדעת שאני לא מבזבזת זמן, כסף ומקריבה את העור שלי תוך כדי?

תודה רבה רבה מראש!

יעל
יעל
5 חודשים לפני

שלום אביבית,תודה רבה על המידע המפורט על כך!
עברו כשנתיים מאז שעשיתי אפילציה בגבות וכפי שכתבת, כנראה בשל הפעלת לחץ מסיבי על שערה מאוד חזקה (שעדיין צומחת) נשאר לי שקע קטן ואדמומי שמאוד מפריע לי … אשמח לדעת מה ביכולתי לעשות עם כך. הוא בולט ופשוט לא נעים לי לראות אותו במראה ולדעת שהוא אי שם בין הגבות – במקום בולט לעין…

אביגיל
אביגיל
3 חודשים לפני

שלום אביבית כמה שאת מקצועית! רציתי לשאול אם זה נכון שהצלחת הטיפול תלויה המון בדיוק יתר!! וזה משפיעה על מיגור השיער? איזה משקף יש לך והאם זה יכול להתאים לכל אפילטורית? אשמח לפרטים איך אפשר לנסות משקף כזה תודה

אביגיל
אביגיל
3 חודשים לפני

שלום אביבית רציתי לשאולהאם שאני בהריון ועשיתי בעבר ךייזר וגדל לי זקן קוצהי!! האם תעזור האפילציה והאם מותר חום גבוה בגרון?

נטע
נטע
2 חודשים לפני

הי אביבית,אפשר לעשות אפילציה בהריון?

בתשבע
בתשבע
1 חודש לפני

הי אביבית, חייבת לך תודה ענקית!
הגעתי לבלוג שלך אחרי שחזרתי מטיפול ראשון בסנטר עם פצעים, כוויות וכו'. באותו שבוע (אחרי שעברתי על מספר פוסטים שלך) החלפתי אפילטורית. מתגוררת בירושלים אז לא היה רלוונטי לבוא אלייך. אני כבר חודש וחצי בטיפול, התחלתי פעמיים בשבוע (רבע שעה כל פעם) ועכשיו ירדנו כבר ל10 דקות פעם בשבועיים. כל פעם שהיה לי קשה בהתחלה לצאת עם שיער על הפנים (ועם מסיכת קורונה מעל) הייתי נכנסת וקוראת בבלוג. לוח הזמנים שנתת ממש עודד אותי… והוא גם די מדוייק למקרה שלי. שיער עבה וצפוף אחרי שנים של תלישות … (עכשיו אני בשלב של קצת לכעוס על עצמי ) הרגשת ההקלה היא מטורפת. עברתי משעה מול המראה עם פינצטה כל יום לפעם בשבועיים אצל האפילטורית. בזכותך לא התייאשתי. את מהממת. תודה רבה!

אור
אור
1 חודש לפני

היי אפשר לעשות אפילציה על עור עם אקנה?

אור
אור
28 ימים לפני

היי אביבית אני עם אקנה ועם עור רגיש מאוד ואני מאוד שעירה וגילו לי שחלות פוליציסטיות , איך לדעתך כדאי לי להסיר שיער? לייזר ניסיתי שנתיים וגרם לי לצמחיה מוגברת ובאמצע גם התפרץ לי אקנה.. אני כרגע לוקחת גלולות בהמלצת רופאים..

Last edited 28 ימים לפני by אור
Lea
Lea
20 ימים לפני

איזה פוסט מעולה!
אני עושה אפילציה כבר חצי שנה בערך (אחרי נסיון מר מאוד עם לייזר שהגביר את השיעור)
אני ממש מחכה להגיע למצב שאני מבטלת תורים ושבקושי יש צמיחה וזה לא מגיע, כן יש שיפור ניכר אבל עדיין אני מגיעה לכל תור עם שיערות שחורות ועבות..
אני מנסה להבין למה? אולי זה לא עובד? אולי האפילטורית לא מספיק מקצועית? אולי הבעיה בי? אשמח לתובנות אם יש לך כאלה, תודה רבה!