כיצד קרמה משפיע על הסרת שיער?

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 0 תגובות

אני הבן אדם הכי לא רוחני בעולם. כנראה שכמו שאנשים משמינים מדיאטות, ככה אני התרחקתי מההוקוס-פוקוס אחרי יותר מידי קורסים ברפלקסולוגיה, שיאצו, הילינג, רייקי אחד, רייקי שתיים, ובטח יש עוד איזה קורס שהייתי מעדיפה לשכוח… אבל אחרי שלוש שנים במלחמה נגד שערות לא יכולתי להתעלם מהעובדות בשטח: בחורות שבאו בגישה חיובית לטיפולים סיימו מהר יותר (ובזול יותר) מבחורות מיואשות/מדוכאות. ממש יכולת לראות שעל כל אנחה גדלות שלוש שערות. אז בגלל ש"אנרגיות שליליות" זה לא סיבה לכלום, ולא תצליחו לשכנע אותי, הלכתי לבדוק את הצד האמתי – ההורמונלי.

מסתבר שכמו שיש חורים בסיפורי הצ'אקרות, ככה בדיוק יש חורים בידע של הרפואה בכל מה שנוגע לשיער. גיליתי את העובדה העצובה הזו כשהלכתי לשאול את הרופא עור שלי "למה כשאני מגלחת השיער צומח עבה ומהר יותר?". וזו הייתה התשובה שלו (סורי אם זה נשמע עילג, אבל בא לי שתבינו ולכן הפשטנות): לכל שערה יש מוח. כן, מוח. הנה ציור שלו:

מוח השיערה

ופה הדעות חלוקות. כל אסכולה טוענת משהו אחר בקשר ל"מוח" הזה. אבל לפי הרופא שלי, המוח של השערה נמצא במרכז שלה והוא מעין קטע לא רצוף של תאים חיים ומתקשרים. עם מי הוא מתקשר? עם חלקים במוח שלנו, כן-כן, זה שנמצא בתוך הגולגולת. איך הוא מתקשר? על ידי הורמונים. כל פעם שאנחנו עושים גיזום, המוח של השערה שולח בקשה בהולה לספק הורמונים למקום שבעצם "נפגע" ותאי גזע שנמצאים בעור מתחילים למהר להשתכפל ולייצר. זה קורה גם עם העור שלנו, עם רקמות עצם ושריר. ככה הגוף שלנו פועל וככה הוא מחלים. וכמו שרקמת צלקת היא עבה יותר מעור שלא נפגע – ככה שערה שנגעו בה והתעסקו אתה – כבר לא אותה שערה בתולה וענוגה שהייתה בתחילה.

הוכחה נוספת לתיאוריה הזו אפשר לראות אצל ילדים. לפעמים כשלילד משתפשף העור, לאחר שהוא מחלים אפשר לראות פלומה על האזור שנפגע. הסיבה לכך היא שכשתאי הגזע משתכפלים ובונים מחדש את הרקמה, חלק מהם משתכפלים כתאי עור וחלק כתאי שערה. זה קורה בעיקר אצל ילדים בגלל קצב הריפוי המדהים שלהם, וכנראה בגלל עוד כמה פרמטרים שאין לי מושג בהם.

אז איפה סיפור האנרגיות? תחליפו את המילה "אנרגיה" במילה "הורמון" ואת המילים "אנרגיות שליליות" במילה "DHT". עכשיו, אני לא אנדוקרינולוגית ולא מתיימרת להביא פה הסבר ארוך ומייגע שיראה עד כמה אני חכמה. לא. במקום זה אני רוצה להעביר רעיון מדהים בפשטותו: הכל אצלנו נע על ידי וסביב הורמונים, הזרמתם והפסקתם. כל התשדורות בגוף, כל מה שנעשה בתוכו, נעשה על ידי הורמונים. גם תחושות של מגע ולחץ נעשות על ידי שליחת מסרים הורמונליים. והברומטר הכי רגיש ושהכי מפריע לנו הוא מערך השערות שעל גופנו. גם הרגשות שלנו מייצרים הורמונים, וההיפך. מספיק לעבור מחזור ווסת אחד כדי להתחבר למה שאני מנסה להעביר פה.

ומכאן נובע, בעצם, שעל כל "אוף" באמת עלולות לצמוח שתיים-שלוש שערות. ולחילופין, מצב רוח של "בואו נעשה את זה!!" באמת מרחיק שיערות ועוזר לי להתגבר עליהם.

אני כל כך מאמינה במה שאני מביאה פה, שאני אעז ואומר שיש מקומות ספציפיים בגוף שרואים את זה קורה בהם: שיעור פנים, בייחוד במורד הצוואר, שיעור בידיים ובחזה הם שלושה מקומות שחוזרים על עצמם באוכלוסייה מיואשת.
אז יאללה – צאו מזה, וחייכו, כי חיוך, ככה מסתבר, זו הטכנולוגיה הכי טובה להסרת שיער!

הרשמה
עדכן אודות
guest

0 תגובות
משוב פנימי
הצג את כל התגובות