הסרת שיער בסנטר

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 43 תגובות

קודם כל מספר הבהרות לגבי הסרת שיער בסנטר:

ראשונה וחשובה מכולן: אנחנו לא קוראות לשיער בסנטר "זקן". לא משנה כמה קוצני, כהה, צפוף או עתיק הוא, לעולם לא נשתמש במילה "זקן".

שתיים: שיער סנטר לא מופיע רק אחרי גיל הפסקת המחזור. נכון, זו תופעה שכיחה, אבל הסנטר שלנו הוא אחד הפוטנציאלים הגבוהים ביותר לשיעור. ועל כן, שיער בסנטר לא הופך אותך לשעירה.

שלוש: שיעור סנטר הוא לא אינדיקציה לשחלות פוליציסטיות ושחלות פוליציסטיות לא תמיד מצמיחות שיער בסנטר. בכלל, צירוף המילים "שחלות" ו"פוליציסטי" הוא אחד השנואים עלי בכל שפה. יש כל כך הרבה אבחונים שגויים ונימאס לי שכל רופא נשים מצוי זורק את ההגדרה הזאת ובכך פוטר את עצמו מלטפל.

הבהרה אחרונה, והסיבה לפוסט הזה: שיער בסנטר הוא אחד האזורים הכי קלים לטיפול. ככל שהוא יותר עבה, שחור, מתסכל – כך יותר קל להיפטר ממנו. הוא אפילו לא מאתגר. שיעור סנטר הוא הדובדבן בקצפת, הקרם בקפה, והסיבה לכך נעוצה באופי הזקיקים האזור הזה: הם ישרים כמו תלמיד ישיבה בשיעור תורה. גם סנטר שהתעללו בו, בהינתן תקופת צינון מפינצטה, ייצר שורשים ישרים כסרגל.

שתי משוכות עלינו לעבור לפני שנגיע לעתיד החלק שמצפה לנו:

משוכה ראשונה: ברגע שמתחילים טיפול הסרת שיער באפילציה אסור למרוט את השיערות

כשאני אומרת "למרוט" אני מתכוונת לכל אקט של תלישת השיערות מהסנטר: חוט, שעווה, פינצטה. אפילו תפיסת שיערה עם הציפורניים ומשיכה החוצה. אני חוזרת פה על עצמי כי כל פעם שאני מסבירה שאין למרוט אני מקבלת את השאלה "גם לא בחוט?" או בגרסה היותר-מעצבנת "אבל שעווה מותר, נכון?" לא!! שעווה לא מותר! למרוט לי את הסנטר זה כמו לכבות מסך באמצע עבודה על מחשב.

משוכה שנייה: מריטות קודמות

כשבנות מתחילות לחפש אפילציה לסנטר, ברוב המקרים המוחץ, העניין כבר יצא משליטה. כי כל עוד מדובר על שיערה-שתיים אנחנו נמרוט עם פינצטה, או כל פעם שנלך לעשות גבות, הגבנית תעשה ג'סטה ותפרגן לסנטר. אבל רק כשמתחילה גדילה הפוכה, פיגמנטציה באזור, או סתם הרגשה שלא משנה כמה נמרוט – למחרת יגדלו עוד – רק אז מתחיל לחפש את התותחים הכבדים.

כל החבילה הזאת יוצרת מצב שאם לא נבין אותו – הוא ייראה לנו כרגרסיה (או גרוע מכך, כחוסר הצלחה של הטיפול), כי למרות שסנטר הוא אזור הכי מגניב לעבודה, אנחנו עומדות מול מציאות שעלינו להבין בטרם נוכל להעריך את המגניבות הזאת.
כשאנו מתייצבות בקליניקה אנו מביאות אתנו סנטר שעד-לא-מזמן נתלשה אין-ספור פעמים. אני לא מכירה הרבה בנות שיכלו להתאפק מלגעת בסנטר שלהן שנייה אחרי שהתחיל לבלוב של המוני חולירעות קוצניות לפני יום עבודה. זה יוצר מצב של חוסר מודעות לכמות השיער אותו באנו לחסל. אנחנו בטוחות שמה שתלשנו לפני יומיים חזר להציק לנו היום, ובחישוב מהיר אנחנו מעריכות שיש לנו בערך עשרים שיערות להרוג. לא!

המספר אתו אנחנו מגיעות לטיפול הראשון הוא אפילו לא עשירית ממה שיש לנו באמת. מריטה חוזרת ונשנית יכולה לעכב צמיחה של שיערה בארבעה חודשים! ואז אנחנו מגיעות לטיפול שני, אחרי שלא נגענו שבוע, כי אנחנו ממושמעות, ו—קטסטרופה! כי מעולם לא "הזנחנו" ככה, מעולם לא היינו עדות לקצב הצמיחה האמתי של הסנטר שלנו ועכשיו נדמה לנו ש"האפילציה לא עובדת" כי "לא יכול להיות שיש לי כל כך הרבה שיערות" כי אין מצב ש"הייתי כל כך שעירה ואפילו לא ידעתי מזה?!"

זה שורש התפיסה המוטעית הכי אדירה לגבי הסרת שיער באמצעות אפילציה. מטופלות בטוחות שהיא לא עובדת בדיוק מהסיבה הזאת: הן לא מודעות לכמות השיער האדירה שמתחבאת להן בתוך העור.

אז במילה אחת, המשוכה השנייה היא: ייאוש. מכל הדברים הכי קשים שאפילציה מציבה לנו (פחד מכאב, כסף, נסיעות, ניג'וס) הייאוש הוא הקשה ביותר. אבל הייאוש הזה הוא שלב התחלתי בלבד. ועם קצת אמונה (והרבה גזירה במספריים) ניתן בהחלט לעבור אותו בשלום ולרוץ בהילוך איטי לעבר העתיד הוורוד והחלק שממתין לנו.

כל מה שאת צריכה הוא להקשיב לאפילטורית שלך ולהיות סבלנית.
קל לדבר, אני יודעת!

הרשמה
עדכן אודות
guest

43 תגובות
הכי ישן
הכי חדש
משוב פנימי
הצג את כל התגובות
מיכל
מיכל
6 שנים לפני

היי אביבית, תודה רבה על המידע. אם הייתי גרה באיזור הייתי מגיעה אליך לטיפול, לצערי רחוק לי מאוד 🙁

יש לי שאלה: נכנסתי למכון יופי באיזור, והם אמרו שהם מטפלים בעזרת אפילציה ממוחשבת. לא הצלחתי להבין מההסברים שלה האם באמת יש הבדל בין אפליציה ממוחשבת לידני, או שהיא סתם "המציאה" כדי ל'חת ממני יותר כסף.

כרגע אני מטופלת באפילציה אצל אפילטרוית שמטפלת בביתה, אז אני מניהח שאצלה יש אפילציה "ידנית"

תוכלי להסביר מעט יותר האם יש הבדל, ומהו?

תודה רבה!

ויקטוריה
ויקטוריה
6 שנים לפני

היי אביבית ..את מאוד ממליצה לעשות אפלציה לכולם … שאלה האם אפשרי להמנה תרופתי את הטיפולים של הורמונים לצמיתות כי לאנשים יש הורמונים גבוהיםםם הכוונה להוריד את הורמנוים עם תרופות …שאלה שניה אחרי ניסוי אפלציה אני לא מתמודדת עם כאבים כמובן עם משחות אמלה או אחר לא יכולה להתמודדת עם כאב מה אפשרויות ?
אולי את גם תוכלי להמליץ לי לייזר ללא גילוח ?

אנונימי
אנונימי
5 שנים לפני

היי אביבית, כמה שאלות:
1. אחרי כמה טיפולים בערך הסנטר כבר לא יראה כמו יער?
2. לצערי אני גם רחוקה ממך… האם יש לך המלצה על אפילטורית טובה באיזור חיפה/עמק יזרעאל?
3. מה דעתך על שיטת הסרת שיער- Ymax?
4. (מקווה שאפשר לשאול)- מה טווח המחירים של טיפול פנים באפילציה לסנטר, לחיים ושפם?

תודה מראש (:

ביאטה
ביאטה
3 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי
בשלב הראשוני כשאת אומרת צמודה אלי, הכוונה לטיפול באיזו תדירות? אחת לשבוע?

כוכי
כוכי
5 שנים לפני

שלום
איך אדע שלקוסמטיקאית שאבחר יש מכשיר חדיש ולא מיושן ? לסמוך על המילה שלה ?

אולי
אולי
4 שנים לפני

הפוסט היחיד שמצאתי בנושא הסנטר :(( יש לי שאלה – מה עושים עם השיער בין הטיפולים? גדל לי יער, אי אפשר להחביא אותו עם איפור. אמרו לי לגלח, אבל אני פוחדת שיצמח יותר…

Stephanie fabricant
Stephanie fabricant
4 שנים לפני

Hair removal

שיר
שיר
4 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

יקירה האם לפני לייזר הסנטר צריך לגלח את האזור?

אנונימית
אנונימית
4 שנים לפני

היי אביבית, המידע שאת כותבת בבלוג מאוד עוזר לי אז קודם כל ממש תודה!
ודבר שני רציתי לשאול אותך כמה שאלות אם זה בסדר מבחינתך:
1. אני בת 18 ובשנה האחרונה באמת התחילו לצמוח לי המון שיערות פלומתיות אך שחורות בכל מיני מקומות שונים בפנים, ביניהם גם בסנטר ואפילו שיערות שחורגות את קו השפם (איפה שיש גומות כשמחייכים) , הוצאתי כמה בפינצטה וזה פשוט ממשיך וממשיך לצמוח עוד ועוד ו״פותח״ איזורים חדשים שלא היו בהם שיער קודם לכן, ואני באמת לא יודעת מה הסיבה שזה קרה לי ואני ממש מתוסכלת מזה.. אני שוקלת לעשות אפילציה בסנטר אבל מפחדת ״לפתוח״ את האזור , כלומר אני מפחדת שיתחילו לצמוח לי שיערות נוספות מסביב. רציתי לשמוע את דעתך בנושא, כי שמעתי בעבר שאם מתחילים להסיר שיער באיזור מסויים, אז מסביב לאיזור יצמחו עוד ועוד שיערות.. כמו שקרה לי עם הפינצטה.

2. יש לי שאלה לגבי הסרת שיער בבית השחי, התחלתי להסיר בלייזר והרי לפני כל טיפול צריך לגלח, אז כל פעם שאני מגלחת את השיער בבית השחי צומחות לי שיערות פלומתיות מסביב לבית השחי- באיזורים חדשים שלא גילחתי בהם, הגילוח פשוט מצמיח לי שיער נוסף במקומות שלא היו קודם.. ואני נכנסת למן מעגל של שיער שאני לא יוצאת ממנו.. אני לא יודעת לתאר את זה כל כך, אבל דמייני שגילחת שיערה בודדת ולאחר כמה ימים צומחת לך בחזרה אותה שערה + כמה שערות פלומתיות מסביבה. יש לך איזו שהיא המלצה על שיטה אחרת טובה? אפילציה תוכל לעזור במצב כזה? אני מאוד רוצה להיפטר מהמאבק היום יומי עם השיער שלא מפסיק לצמוח מחדש שוב ושוב.

מתנצלת מראש על החפירה ואני ממש אשמח אם תעזרי לי, כבר איבדתי תקווה מלחפש מידע באינטרנט..

יעל
יעל
4 שנים לפני

שלום אביבית, תודה רבה על כל חומר לקריאה שאת מפרסמת עוזר מאוד!
גודל אצלי על הפנים, סנטר ושפם שיער מאוד בהיר ודק, אבל יחסית ארוך ובגלל זה רואים אותו לדעתי, האם שיטת אפילציה זה מומלץ עבורי?

נועה
נועה
4 שנים לפני

הי אביבית!
לפני כמה חודשים הגעתי לאתר הנפלא שלך שעזר לי להתחיל מה שאני חושבת עליו כבר שנים ולהתחיל לעשות אפילציה בסנטר. אני לא מכירה בנות שעושות אפילציה אז את האפילטורית שלי מצאתי באינטרנט… היא נחמדה מאוד אבל אני לא יודעת אם אני במקום הנכון. היא משתמשת במכשיר בשם (medepil ne 34t (med op. היתי אצלה כבר 4 טיפולים והיא אמרה ששערה שחושמלה לא חוזרת אבל תמיד אחרי בערך שבוע וחצי חוזרות אותן 4-5 שערות עקשניות קבועות ובולטות…זה בסדר? הייתי רוצה לנסות אולי משהי נוספת אבל אני לא מכירה משהי שגרה באיזור שלי

גילת
גילת
3 שנים לפני

היי אביבית
קודם כל, תודה על הבלוג והעצות!
אני עושה אפילציה בפנים כבר כשנתיים. חל שיפור משמעותי בפנים, למעט אזור הסנטר- יש דילול, אך עדיין אני צריכה לעשות טיפול מדי חודש. צומח שיער שחור, מאוד מביך ולא נעים. זה הגיוני שאחרי תקופה כ"כ ארוכה של טיפולים עדיין צומח לי באזור זה? תוך כמה זמן בממוצע אמור להיות שיפור משמעותי? האם זה נכון שמדובר באזור הורמונלי ולכן בעייתי יותר? יש מה לעשות בנידון? עכשיו בתקופת הקורונה בכלל המצב נהיה קשוח שם 🙁

נאווה
נאווה
3 שנים לפני

איך מסירים זיפים לבנים מהסנטר, הבנתי שאפילציה עובדת רק במקרה בו השורש כהה

רוני
רוני
3 שנים לפני

היי אביבית,
קודם כל תודה רבה על המידע והפירוט!
כבר כמה שנים שאני חושבת על הסרת השערות המטרידות לצמיתות (עד כה השתמשתי במספריים) ורק השבוע קיבלתי אומץ ואתמול התחלתי טיפול אפילציה. אני מניחה שאדמומיות ונפיחות קלה יחסית הן תופעות לוואי הגיוניות גם אחרי יום בערך, אך האם הגיוני שאאבד מעט תחושה באיזור המטופל (סנטר)? זה מרגיש קצת כמו אחרי טיפול שיניים כשמקבלים זריקה מאלחשת (אבל פחות). עברו בערך 24 שעות מאז הטיפול, אני ממש מקווה שהתחושה הרגילה תחזור בחזרה. האם יש סכנה שבטיפול האפילטורית תפגע באיזשהם עצבים או שיגרם חלילה נזק לטווח ארוך?
תודה רבה

מישהי
מישהי
3 שנים לפני

שלום!
תודה על המידע הרב שאת נותנת לכל מי ששואלת, אפשר ללמוד מזה המון.
רציתי לשאול איך הכי מומלץ לטפל בסנטר? רק עם אפילציה? אין סיכוי שזה יהיה טוב עם לייזר? (פשוט משהי שכנעה אותי בתוקף שאפשר גם עם לייזר)
כמ"כ- זה נכון שבכל אזור מתאים משהו אחר? למשל- מה מתאים בשפם?

רחל
רחל
2 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי אביבית למה פס בבטן לא היית ממליצה על לייזר ?
שמע לי איסורים לעשות שם אפילציה במיוחד שמה שיש לי שם זה לא פלומה אלא כמה שערות שחורת ודוקרות (סליחה על התיאור המגעיל זה הגיוני שיש ככה לאישה)?
דבר שני לגבי אפילציה לאזור הסנטר היה לי כמה בודדות ואז התחלתי עם שעווה ורק גודל לי מיום ליום וגם שם יש לי שערות דוקרות יש לי כאב סבל חלש איך אני יכולה לעשות אפילציה שלא יהיה לי כאבים חוששת מזה נורא
מצד שני לא רוצה להיראות גבר אני משועבדת לשעווה
תודה על הבלוג עודד אותי שעוד נשים מתמודדות עם זה ולא רק אני

ליאור
ליאור
3 שנים לפני

היי את מהממת ותודה על כל המידעה בת20
מעוניינת לדעת אם יש משהו שקשור להורמונים כלומר לאחר שעשיתי מספר טיפולים השיער עדיין יצמח מסיבה הורמונלית והאפילציה לא עזרה..?

רחל
רחל
2 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

ואם יש לי כמעט בכל הסנטר אז דיי איפה עוד יגדל כבר שנתיים אני מתמודדת ככה בת 21 נראה לך שעוד יצמח לי אני וההורמונים שלי גן כן
תודה לה '
מה נראה לך?

עינת דיתשי כהן
עינת דיתשי כהן
2 שנים לפני

האם זה כואב והאם מתאים למי שיש נטייה לפגמנטציה? ששאלתי את רופאת העור שלי האם ממליצה לי לעשות לייזר להסרת שיער בגוף היא אמרה שלא ובפנים בכלל לא. אני חלילה לא סובלת מפיגמנטציה עצבנית אך יש נטייה.

אורית
אורית
2 שנים לפני

קודם כל את מהממת איך שאת עונה לכולן בסבלנות..ורציתי לדעת אם יש לי בסנטר שיער הורמונלי כהה מאד האם אפילציה היא היחידה שתעלים לי אותו ל*צמיתות*? (מישהי אמרה שבלייזר השיער חוזר אחרי כמה חודשים) אני באמת מתוסכלת מזה כי גם כשאני מחמצנת אותן הן נראות בשמש כי הן ממש ארוכות וזה ממש מוריד לי את הביטחון

אדר ב
אדר ב
2 שנים לפני

היי, לא גילחתי ולא נגעתי באיזור הסנטר ועכשיו אני הולכת לטיול שנתי ויהיה שמש ורואים את זה בשמש, אם אעשה עכשיו שעווה זה יעודד צמיחה?

ברכה
ברכה
1 שנה לפני

שלום לך אביבית
קראתי עכשיו את הפוסט
רציתי לשאול מספר שאלות
הסרתי שיער בסנטר ע"י לייזר, ולדאבוני השיער צמח יותר אח"כ, וצמח הרבה שיער לכל אורך הסנטר, אח"כ הבנתי שבאותו מקום הטעו אותי, כי אסור להסיר שיער סנטר בלייזר.
התחלתי אפילציה, אך התוודעתי בתחילת הטיפול, כי לסוכרתיות זה מסוכן, ואני סוכרתית… [מאוזנת אמנם]
מה אני עושה ?

[גם במצח עשיתי לייזר 25 פעמים, ועדיין זה ממשיך לצמוח, מה את ממליצה לי ?]

תודה רבה אביבית.