מדוע אסור למרוט שיער בין טיפולים או "הקוף שאהב חוט"

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 15 תגובות

אז עשית מחקר באינטרנט והגעת למסקנה שרק אפילציה תוכל לפטור אותך מהחתול שהחליט לצמוח לך על הסנטר. החלטת על אפילטורית שנראית לך יעילה ועשית אצלה טיפול ראשון.

עכשיו מתחילה העבודה האמיתית.

עד עכשיו הייתה לך שליטה. עד עכשיו קמת כל בוקר, התחמשת בפינצטה, ותוך עשר דקות היית אחרי ניכוש עשבים עצבני עם סנטר/שפם/סנטר ושפם מנצנצים.

אבל עכשיו את באוטו בנסיעה חזרה הביתה וכובד ההשלכות של טיפול אפילציה מתחיל לשקוע. בעוד את מסתכלת במראה של האוטו המילים של האפילטורית מהדהדות לך בראש ״אסור למרוט״.

אז קודם נעבור על מדוע אסור למרוט, ואז נדבר על מה עושים בין טיפולים. אם לא ממש מעניינת אותך המכניקה של השיער – הרגישי חופשיה לדלג. זה לא יעליב אותי.

למה אסור למרוט

בכל פעולה של מריטה, לא משנה אם על ידי פינצטה, חוט, שעווה, קפיץ בעשר ש״ח מסופר פארם, סוכר, דבש וקינמון, אנחנו בעצם מושכים החוצה אבר שלא אמור להימשך ככה.

האבר הזה הוא השערה שלנו שמחוברת אל העור שלנו בהמון נימי דם. יש לה עוד כמה אברונים שמדביקים אותה למקום ומקבעים אותה טוב-טוב, אבל נעשה את זה פשוט ונדבר רק על החוטים הדקיקים שמובילים אליה דם ומסלקים ממנה פסולת.

כשהשערה הזאת נמשכת החוצה בכוח, הנימים הללו נקרעים. לרוב לא נראה את זה, אבל בכל משיכה ולא משנה כמה ״חלקה״ או ״מקצועית״ – העובדה הפיזית היא שנוצר פצע בתחתית הזקיק. טיפות מקרוסקופיות של דם נשפכות לתוך הזקיק (הפצוע) ונוצר גלד בתחתיתו. הגלד הזה נישאר בעור. הוא לא הולך לשום מקום. הוא נמצא שם כששערה חדשה צומחת ומפריע לה לצמוח ישר.

אפשר לראות את זה הרבה בטיפול: שערה מנסה לצאת מהעור כשחתיכה שחורה קטנטנה מסתירה אותה. מכאן השמיים הם הגבול.

שלל השטויות שמצב כזה מייצר לא מפסיק להטריף אותי: החל משערות כלואות, עקומות, מפוצלות, תקועות, וכלה בפצעים מוגלתיים, ציסטות וסתם כתמים חומים על העור.

מריטות חוזרות ונשנות מייצרות דלקות בעור שהסימנים שהן משאירות כהים בשני טונים ויותר מהגוון האמיתי של העור. מבנה השערה נותן לי את כל המידע שאני זקוקה לו על מנת להרוג אותה. הוא נותן לי רמזים על עוצמת וסוג זרם, עומק חדירה, כיוון ומיקום.

שערה שנמרטה חסרה ארבעה מתוך חמשת הפרמטרים האלה. זה נכון שלפעמים מריטה לא עושה כלום כלפי חוץ. השערה נראית ישרה כמו ווקטור בשיעור פיזיקה. אבל זה נדיר. כשאני מתחילה טיפול באזור שנמרט אני יודעת שני דברים: הלקוחה לא מודעת לכמות השערות שלה; והשבועיים הבאים הולכים להיות קשים.

ופה נכנס הקטע של האמונה. אם היא מאמינה באפילציה ומאמינה בי (שזה אותו דבר) היא באמת לא תיגע, לא תמרוט ואנחנו נגיע לנירוונה בזמן הקצר ביותר שהטבע יאפשר לנו.

צ'מעי סיפור

לפני שש שנים ניסיתי ללמוד רוסית. בשיעור השני, אחרי שכיסינו את כל המספרים עד מאה, עברנו לפעלים. גיליתי לתדהמתי שכל פועל ברוסית משתנה שש פעמים. בעברית ואנגלית ״שולחן״ נשאר ״שולחן״ גם כשמוסיפים לו ״על״ או ״מתחת״. ברוסית – לא. המורה אמרה לנו שפה הרבה ישראלים נופלים מהסיבה הפשוטה שהם לא מקבלים את העובדה ש- ככה זה! במקום להיכנע לעובדות ופשוט לזרום עם השפה – אנחנו כל הזמן מחפשים איך לעקוף את זה.

זה בדיוק אותו דבר עם אפילציה: ברגע שהתחלת טיפול – את לא נוגעת יותר באזור הטיפול. הוא כבר לא שלך יותר – הוא שלי! ואת לא נוגעת לי בעבודה.

לקוחה שמקבלת את זה ניתן לזהות בשנייה. היא תשאל מה כן אפשר לעשות ותמצא דרך לחיות את השבועיים-שלושה הבאים בלי למרוט. היא תחמצן/תגזור/ תגלח (עוד על זה בהמשך, לא לדאוג). מי שלא מפנימה תאמר ״אז אני לא נוגעת בכלל״ במחשבה שהיא פשוט תחכה לטיפול הבא בלי למרוט. היא לא. היא תגיע לטיפול הבא עצבנית וקרוב לוודאי שתמצא סיבה לא להמשיך.

אני יודעת. זה קשה. בלתי אפשרי אפילו. כי דבר ראשון, מה יעזור חימצון? ודבר שני – לגלח? באמת? אביבית, זאת את? מה קרה ל״גילחת שילמת״? כל ההסברים על הורמונים ושיער שהופך לקשה אחרי גילוח ו…

האמת, אם מישהו היה אומר לי לפני חמש שנים שאני הולכת לדבר ככה – הייתי בודקת בחלון לבדוק שאין חזירים מעופפים בשמי הרצליה, כי בחיאת! אבל אני לא שוללת את כל מה שאמרתי. הכל נכון, אבל מה זה משנה? אפילציה מורידה הכל. הכל! גילוח בין טיפולי אפילציה שומר על כל הרמזים שדיברתי עליהם קודם (למי שדילגה על ההסבר: מיקום, כיוון, עומק, סוג ועוצמת זרם). בגלל המנהג הקבוע שלי לחסל גם שיער פלומתי אני לא מפחדת מגילוח.

את עומדת על קו הזינוק של התהליך אחרי הטיפול הראשון. חשבת שסיימת עם הקושי ברגע שנשכבת מתחת לידיים של האפילטורית שלך, אבל יש לך עוד טיפונת – ואת שם. אל תתני לכמה קוצים להרוס לך את התהליך. חשבי על הטווח הארוך, הנצחי, של חיים כמו שאת רוצה אותם. מצאי דרך להעביר את השבועות הראשונים של הטיפול. מדובר בשבועיים-שלושה ואת שם! זה לא הרבה יחסית למה שעברת עד עכשיו. את רק צריכה לסמוך על התהליך.


מדוע אסור למרוט שיער בין טיפולי אפילציה
לקח לי הרבה זמן לסמוך על האפילציה. בדרך כלל לומדים אפילציה בקורס לקוסמטיקה, אבל אני ישר קפצתי לקנייה של תותח איי פי אל, אז בעצם התחלתי בסוף – הרבה קוסמטיקאיות מתעייפות מאפילציה ואחרי כמה שנים של עבודה הן מכניסות מכונת איי פי אל לקליניקה. אפילציה, בשבילי, היא הצעד המפוכך, הגאולה, הסוף לדבר הזה שנקרא ״תחזוקה״. אתן מבינות, תחזוקה היא השטן. היא מילה אחת שכוללת בתוכה ים של כסף וזמן ועצבים. הפירוש המילוני שלה צריך להיות ״תחזוקה = הטיפול ששילמת עליו (וכנראה שעדיין משלמת עליו) לעולם, אבל לעולם, לא יגיע לסיום, ולא משנה מה הובטח לך בשיחת הייעוץ. ועכשיו אם יש לך בעיה עם זה – תוכלי לעיין בכוכבית ממש מתחת לחתימה שלך מלפני ארבע שנים כשעוד היית בתיכון וחשבת שתסיימי לפני צבא. והנה את עכשיו אחרי תואר ראשון ועדיין מגיעה לטיפולים״.

בתקופת ה- IPL שיחות הייעוץ שלי הפכו ליותר ויותר משוכללות וכללו בתוכן משפטים כמו ״לפני שנתחיל בטיפול כדאי שתוודאי שאת אוהבת לבוא אלי כי את תצטרכי אותי גם בחתונה של הנכדים שלך״. שנאתי לדבר ככה. את כאילו מבדרת, אבל מה שאת אומרת לא מצחיק בכלל.

סמוך על סמוך

לקח לי המון זמן לסמוך על אפילציה.

עשיתי אפילציה שנים לפני שכתבתי את הפוסט הראשון, ועד היום אני לא מסוגלת לקרוא אותו כי הוא נכתב בכאלה חששות שמזכירות לי את חוסר הביטחון שאני עצמי הרגשתי כלפי ״מאה אחוז הסרת שיער״.

כי זה קטע קצת מבלבל: אנחנו מתחילות תהליך של הסרת שיער וחושבות שברגע שהגענו לטיפול הראשון – לא נצטרך להתמודד יותר עם שיערות, ובהתחלה – בדיוק ההיפך קורה: אנחנו נאלצות לא רק להסתובב עם שיער בלי היכולת לעקור אותו החוצה, אלא לסחוב תקופה עם ההרגשה שזה רק הולך ומתגבר. שכל בוקר אנחנו קמות עם עוד שערות שמצטרפות לסלט שהלכנו לישון איתו בלילה.

אבל המטרה של הטיפולים היא לא להיות חלקות עכשיו ב״כאילו״, אלא להשקיע בעתיד (המאוד-קרוב) של מאה אחוז הסרת שיער, פינצטה בפח, לא צריך יותר להרגיש קוצים, בלי פצעים או שיערות כלואות, חלק כמו ישבן של תינוק אשכנזי. ובשביל זה – צריך להשקיע! יותר מכסף ומהזמן והכאב והניג׳וס – צריך להאמין במטרה ובמטפלת שתיקח אותך לשם, רק אם: תגני מהשמש ולא תתלשי.

מה כל זה בא לומר? שאני בדיוק כמוך! אני מבינה את הפחד להתחייב לדבר הזה. כי בואי לא נעבוד אחת על השנייה: אפילציה – אין בה אטום אחד של שיווקיות. היא פח ביחסי ציבור. רק דבר אחד עובד בשבילה – היא עובדת!

בשנייה שהבנתי את זה – פרסמתי את ה- IPL שלי ביד2 ועשיתי מסיבה.

הרשמה
עדכן אודות
guest

15 תגובות
הכי ישן
הכי חדש
משוב פנימי
הצג את כל התגובות
מרי שרון
מרי שרון
6 שנים לפני

הי אביבית. מאד התרשמתי מהבלוג המקצועי שלך. זה משקף את המקצועיות שלך. כל הכבוד. התחלתי הסרת שייר לפני כשלוש שנים בשיטת אינפרא אדום.יש לי תוצאות טובות בכל בבית השחי וברגלים. פחות בידיים. באיזור המפשעה יש לי תוצאות בחלק העליון אך בשפתיים ובאיזורים עמוקים אין לי תוצאות בכלל. זה דוקר ולא נעים. בהמלך הטיפולים הקפדתי לא לגלח ולא להשתמש בשעווה. האם אני יכולה להתחיל טיפול לייזר במפשעה למרות שעשיתי אינפרא אדום? האם הטיפולים שלך עוזרים באיזור השפתיים של המפשעה.

שרה
שרה
6 שנים לפני

הי אביבית
האם הסרת שיער בין טיפול לטיפול תקפה בטיפולי לייזר?

שולמית
שולמית
5 שנים לפני

הי אביבית,
הקדשתי את הזמן לקריאה של הכתבה, תגובות ודיונים מכתבות אחרות.
סליחה מראש על אורך התגובה/ שאלה..
שכנוע מיותר של לעשות שעווה בפנים גרם לשנים של שערות שחורות ועבות בפנים.. כל האזורים… וכל מה שמתלווה לזה. לאחר טיפולי לייזר, הן נעלמו ואז החליטו לחזור במחולות ודילוגים תוך כדי הזמנה של כל החברים הוותיקים. ממש מסיבה מהסוג הרע.
לאחר שהבנתי שכל יום אני משקיעה במלחמה, מצאתי טיפול אינפרא, מאמינה שכך קוראים לזה(זה שמחמם ממש את הפנים). יכלתי לאסוף את השיער שוב בשמחה וברינה. אחרי שנתיים שוב אני מוצאת את עצמי עם שערות מוכנות לקרב.
עור הפנים שלי מלא בנקודות שחורות ובלוטות קטנות מההסרה של החוט או הפינצטה. טיפולי מסכה לא הכי עוזרים.
עברתי טיפולי אפילציה מעטים. זה מצריך הרבה מאוד סבלנות במיוחד שמורידים רק מספר מאווווד קטן של שערות וזה מאוד כואב.
אז השאלה היא מה אורך זמן הטיפול? האם אפשר לעשות סבב, הפסקה קצרה ואז סבב נוסף באזור אחר שוב (יש הרבה פנים ומחט אחת) לדוג'?
האם יש טיפול לניקוי הפנים שיכול לטפל באפקטיביות בשאריות שציינתי מקודם?
האם ניתן להסיר מהאף גם?
תודה

שיר
שיר
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

יקירה…לייזר יכול לעזור גם לשיער בסנטר? אחרי שנים שם התעסקות בפינצטה?

מוריה נחמיאס
מוריה נחמיאס
4 שנים לפני

היי אביבית, התרשמתי מאוד ממך אין ספק שאת מקצועית ברמות על! הייתי שמחה להתייעץ איתך בטלפון ולתאם תור

מורי
מורי
4 שנים לפני

היי אביבה,
תודה רבה על כל המידע! רציתי לשאול, אם אני מוציאה שיערות עם היד אחרי טיפול זה נחשב למריטה. מדובר בשיערות שיוצאות כשאני תופסת אותן עם הציפורניים אחרי טיפול…

דבורה
דבורה
4 שנים לפני

כרגע בגלל מצב הקורונה אני נמצאת אחרי טיפול וכבר התבטלו 2 טיפולים והשערות שלי כבר גדלות ממש. הקוסמטיקאית שמבצעת לי את האפילציה אומרת לי לא לגעת בכלל ואם אני כן שזה יהרוס את הטיפול, אבל אני מרגישה שזה לא כל כך אפשרי.
האם לחמצן או לגזור את השערות יכולים להיות פתרונות אפשריים לפי דעתך?

אפרתת
אפרתת
3 שנים לפני

הסרת שיער בשפם האם מותר להסיר עם חוט ?ומה קורה שההסרה נעשית לא בכיוון צמיחת השיערה ?