איך למרוח אמלה ולהישאר בחיים

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 139 תגובות

כתבה זו באה להסביר איך למרוח אמלה, איך בדיוק אמלה פועלת ולתת כלים לטיפול ללא כאב. ללא כאב – זאת אומרת – ללא תחושה. בכלל. הרבה בנות שואלות מה אני עושה בנוגע לכאב. כשאני עונה "אמלה" הן עונות ש"כבר ניסיתי וזה לא עובד עלי".
גם אני ניסיתי בעבר להשתמש באמלה. גם עלי זה "לא עבד", בגלל העובדה הפשוטה שלא ידעתי איך למרוח אותה.

אז הנה – קבלו שנתיים של התעסקות אובססיבית ממישהי שלא-סובלת להכאיב:
דבר ראשון, נא להכיר: אמלה. אנו מבטאים את המילה כך: EMLA. זה ראשי תיבות של לא-משנה-מה ואחרי שנשתמש בה פעם אחת כמו שצריך, נזכור לבטא אותה נכון לעד!

לפני הכל, חשוב לי לציין שיש אנשים שאסור להם להשתמש במשחה הזו. מדובר על אנשים בעלי רגישויות למשככי כאב מקומיים, אנשים בעלי מחלות דם מסוימות. הכי טוב – ללכת לרופא ולקבל מרשם. זה יוצא גם זול וגם בטוח.

דבר שני שמאוד חשוב לי לציין – ניתן לאלחש כל מקום בגוף, חוץ מריריות (פנים הנחיריים, חלל הפה, עיניים וכ"ו), ניתן לאלחש: פנים, צוואר, ידיים, בתי שחי, מפשעות (ועוד איך!), פי טבעת, ירכיים, שוקיים, אצבעות ו… הבנתם את הרעיון.

כדי להוציא מהאמלה את המקסימום שלה יש צורך בשלושה דברים: זמן, עובי ואטימה. אם אין ברשותנו את שלושת הדברים האלה, נוותר מראש ופשוט נספוג את הטיפול, או שפשוט נקבע טיפול ליום אחר.

היה ואפילו פרמטר אחד מבין השלושה לא בנמצא – לא נמרח, חבל לבזבז את המשחה כי היא יקרה. לפני שנתיים היא עלתה רבע ממה שהיא עולה היום. זה היה "תור הזהב" אצלי בקליניקה. שפריצים של אמלה היו בכל מקום ויכולתי להתנסות בכל מיני סוגי אטימה. ביום בהיר אחד עלה המחיר שלה פי שמונה, ואחרי שקיבלתי פרצוף מהרוקחת, שמתי ברקס וסגרתי את הברז. מה שאני כותבת פה הוא תוצאה של כל החודשים האלה.

לפני שנפנה אל אופן המריחה עצמה, נעבור אחד-אחד על כל אחד משלושת הפרמטרים הללו:

זמן

אמלה היא משחה, וכמשחה תפקידה הוא להיספג בעור שלנו. ככל שנשים אותה ליותר זמן – כך היא תשפיע יותר לעומק. היא מסוגלת להשפיע כמעט עד חצי ס"מ וזה הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. הזמן הוא הסיבה הראשונה בגינה אנחנו "נופלים". כל פעם שאני קונה אמלה בבית המרקחת הרוקח/ת אומר/ת לי משהו אחר: החל מ"מיד לפני הטיפול" ועד ל"שעה לפני הטיפול". כשאני באה להסביר ששעה לא תספיק, היא/הוא מסתכל/ת עלי במבט ה"אין לך מושג על מה את מדברת". כשאני מוצאת סוף-סוף רוקח/ת שיודע/ת על מה היא/הוא מדבר/ת, מסתבר שמדובר על אדם שניסה בעצמו לפני פרוצדורה. ככה זה, רק למי שאכפת יש את התשובות הנכונות בשבילנו.

אז לעניין: כמה זמן אנחנו צריכים להישאר עם הדבר הזה עלינו לפני טיפול? כמובן שלכל בן אדם יש את קצב ההשפעה שלו, אבל הזמנים הם פחות-או-יותר זהים:
בטיפול פנים – שעה.
בטיפול גוף – שימו לב! מינימום שעתיים. מינימום!

הסיבה להבדל הזה מצויה בהבדלים בין עור גוף לעור פנים. עור הפנים שלנו הוא הרבה יותר לח וחדיר מעור הגוף. זה דומה לסחבה של ספונג'ה. עובדה ידועה היא שסחבה לחה תספוג מהר יותר מסחבה יבשה מאוד שהסיבים שלה נוקשים ובלתי חדירים. ככה זה עם עור הפנים שלנו. יש בו הרבה יותר בלוטות חלב, הרבה יותר נקבוביות פעורות. הוא פשוט חדיר יותר. סיבה שנייה היא שפחות כואב לנו בפנים. אני יודעת, זה הפתיע גם אותי, אבל טיפולי פנים הם הרבה הרבה פחות כואבים מטיפולי גוף. עובדה. אני לא יודעת אם זה קשור למוטיבציה שלנו להיפתר משיעור-פנים ואז סף הכאב עולה, או שפשוט אנחנו מחווטים-עצבית ככה. אבל ככה זה.

אטימה

באמלה יש שני חומרים פעילים: לידוקאין ופרילוקאין. לידוקאין עושה לא-איכפת-לי-מה ופרילוקאין תפקידו העיקר-שלא-כואב-לי. החומרים האלה מתחמצנים כשהם באים במגע עם האויר. התחמצנות היא השתנות של חומר. הוא פשוט מפסיק לעבוד. הוא מפסיק לעשות את מה שהוא אמור לעשות. לא טוב. ולפה נכנסת האטימה: היא מונעת מגע של המשחה עם האויר והחומרים ממשיכים לפעול כל עוד הם מוגנים ממנו. אטימה אנחנו משיגות על ידי הנחת ניילון על המקום המרוח.

ניילון יכול להיות כל דבר בין ניילון נצמד של מטבח עד לגליל של טפט למינציה שלקוחה הביאה לי מאיזה גן ילדים שהיא עבדה בו פעם. ואני ניסיתי את כולם! יש לי אפילו ארבעה גלילים שקניתי פעם בחו"ל שמשמשים לסגירה של מזון במקרר. פעם ניקול היו מוכרים כזה ניילון נצמד דביק. כבר אין את זה בארץ. נכון, זה מגביל, ומרשרש בהליכה, וכשזה על הפנים שלנו – זה עוצר נהגים. לכן אני המון פעמים אוהבת שלקוחות באות לטיפולי פנים שעה לפני, נמרחות אצלי ומחכות מול הטלויזיה לפני הטיפול.

עובי

בעובי אני מתכוונת לעובי המשחה, לכמות שלה פר-סנטימטר. אנחנו צריכים לראות את הלבן שלה מתחת לניילון. אם אין מספיק משחה – לא למרוח דק ולקוות לטוב, כי חבל על מה שמרחנו – הוא סתם ילך לאיבוד. עדיף שתמיד תהיה שפורפרת חדשה שתצטרף לישנה. יש לזכור: אנחנו לעולם לא נזרוק שפורפרת שנגמרה לפני שנבוא אלי לטיפול, מהסיבה שאני יודעת איך להוציא ממנה את המקסימום. יש לי שיטה עם שפדולה וכוח פיזי מתון, והופ הנה יצאו להם עוד 8 גרם של זהב לבן.
אסור להתקמצן עם אמלה, או שהיא תנקום בנו ולא תאלחש.

והנה הגענו לסיבה לשמה התכנסנו כאן היום, והיא:

איך מורחים אמלה נכון

1. תכנון הזמן


תכנון הזמן
שימו שעון מעורר. לא צוחקת. תחשבו שעתיים וחצי לפני תחילת הטיפול, שימו צלצול ותתחילו אז. לא דקה אחרי. אם מדובר על פנים – שעה וחצי לפני.

2. בחירת אזור המריחה


בחירת איזור המריחה
יש לבחור היטב את אזור המריחה. לא סתם נפתח קופסה ונשפוך "לפי העין" כי אז נסתבך עם הניילון ויהיה סלט של לבן עם עור, עם שיער שלא טופל ועם מחשבות על בזבוז של אמלה ואיך אני עכשיו הולכת לבית מרקחת לקנות עוד משחה כי עומד להיגמר לי. זה נשמע טפשי אבל קחי לך את החצי דקה היקרה הזו ותחליטי איפה את באמת רוצה לאלחש.

3. הכנה ותכנון האטימה


הכנה ותכנון האטימה
זה שלב שאחרי טיפונת נסיון כבר אפשר לדלג עליו, אבל פה כולן נופלות. דמייני את זה: את מרוחה באמלה, הכל סבבה, אבל שכחת את הניילון. במקרה היום את עושה מפשעות, אז צריך לסגור את הרגליים וללכת למטבח, כי שכחת להביא את הגליל לחדר, אז את שמה עליך מגבת, אבל בשביל זה צריך ללכת לאמבטיה ויש אנשים בבית והכל נמרח והמשחה עברה לבגד. לא! זה מה שהשלב הזה בא למנוע. הכיני את הניילון לפני שאת בכלל פותחת את המשחה. אם את עושה ידיים – קחי בחשבון שאת תוכלי להשתמש רק ביד אחת. תכנני את זה במשך כמה שניות – זה יחסוך עצבים אחר כך.

4. ניקוי


ניקוי
לא צריך סימפוזיון. פשוט לוודא שהאזור שאנחנו רוצים לעשות לו נוק-אאוט נקי מכל מיני זיעה, שומן, חלקיקי בד ממכנס חדש, וכל שאר זוהמה שעלולה להידבק אלינו. אנחנו רוצים שאמלה ורק אמלה תבוא לנו ישירות על העור.

5. מריחה


מריחה
אני לא אוהבת למרוח בידיים. זה מרגיש בזבזני. יש לי שפדולות בקליניקה שאני נותנת ללקוחות. זה קטנוני, אבל אמלה היא קטנונית. יש לזכור למרוח כמות יפה ולא להתקמצן. את תודי לעצמך אחר כך.

6. אטימה


אטימה
בתמונה אני מניחה את הניילון ביד אחת כי היד השנייה מחזיקה את המצלמה של הטלפון, אבל לידע כללי זה השלב שהכי מעצבן אותי, באופן אישי, כי לא משנה כמה יפה אני אניח את הניילון – תוך חמש דקות הוא ישנה מיקום ויצ'תקמק. יש לי לקוחות שהגיעו לרמה מדהימה של אטימה, שלא תבייש חדר במלחמת המפרץ. אני הרבה פעמים מצלמת ניסים קטנים כאלה, רק כדי לשחזר את ההצלחה עם לקוחות אחרות. בגלל מורכבות השלב הזה אני מחזיקה את כל סוגי הניילונים האפשריים. יש לי אפילו מדבקות של קופת חולים שמשתמשים בהן לקבע את המחט של האינפוזיה על העור. הן זולות מאוד ומגיעות בשני גדלים ואל תטרחו לחפש אותן בסופר פארם כי אין שם. לכו ישר לבית מרקחת של קופת החולים שלכן. במכבי בהרצליה אין כי אני כל חודש גומרת להם את המלאי…

7. התלבשות


התלבשות
הכוונה היא ללבוש בגד רפוי מאוד על אזור המריחה. הרבה פעמים נראה לנו שאם נאלחש ירך ונלבש מכנס ג'ינס מעל זה יקבע את המשחה. לא. זה רק ילחץ על האטימה ומשחה תשפריץ על כל הג'ינס. זה הזמן לשלוף מארון הבגדים את השרוואלים, השמלות וכל בגד רפוי שהיה מודרני בשנות השמונים. תחשבו רופף.
זהו. אנחנו מוכנות לטיפול.

שני דברים שאני רוצה שתזכרו בקשר לאמלה:
היא מחזיקה בערך חצי שעה טובה בטיפול. לכן כשמדובר בטיפול ארוך מחצי שעה, אני לא אוריד את כל הניילון – אני אעשה את זה לאט-לאט, בחלקים. מסיימת חלק, חושפת קצת ניילון, מנגבת, עוברת הלאה.
דבר שני – אמלה היא באמת טובה באלחוש. אבל היא יוצרת תלות. אני לא אוהבת ישר להציע אותה מהסיבה הפשוטה שהרבה מאיתנו יכולות בהחלט לעבור טיפול בלעדיה. מספיקות פעמיים של שימוש וכבר לא נוכל לשאת את אותו ה"כאב" שלחלוטין עמדנו בו בטיפולים קודמים.

לכן אם את מרגישה חוסר נוחות בטיפול, אל תקפצי ישר לאמלה, כי כמה שהיא טובה – ככה היא דורשת זמן והתעסקות.


בקרוב כתבת המשך על איזורים נוספים שניתן לאלחש…

אלחוש מפשעות באמלה
הרשמה
עדכן אודות
guest

139 תגובות
הכי ישן
הכי חדש
משוב פנימי
הצג את כל התגובות
לינוי
לינוי
6 שנים לפני

אהבתי מאוד את הכתבה! אני מרחתי כבר כמה פעמים אמלה ובהחלט חידשת לי כמה דברים! אכן זה יוצר תלות, פעם יכולתי לעשות לייזר בעוצמות גבוהות ומאז שהתחלתי עם אמלה אני לא מסוגלת בלעדיה.
כתבה מעולה בכל אופן! את נשמעת מאוד מקצועית ויסודית!

לינוי
לינוי
6 שנים לפני
תגובה ל  לינוי

ושכחתי לשאול: את עושה אפילציה?

Kem
Kem
6 שנים לפני

איך אפשר ליצור איתך קשר ?

סיוון
סיוון
6 שנים לפני

היי, תודה רבה על הכתבה המפורטת והמדוייקת, האם אפשר למרוח את המשחה במפשעות בשפתיים? זה לא מסוכן שהמשחה עלולה להיכנס פנימה?

סיוון
סיוון
6 שנים לפני

ועוד דבר.. הרי האזור מכוסה במשחה הלבנה .. אז מה המטפלת עושה כשהיא צריכה לשים את הג׳ל של הלייזר?

שולמית
שולמית
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

שלום אביבית.
במידה ולא הסרתי שיער מאזור מסויים במשך תקופה ארוכה. ונראה כאילו כרגע הוא מכוסה בהרבה שיער( אולי ברוב השיער במקום זה) וזה אזור שאני מעוניינת לעבור בו תהליך אפילציה. אך כרגע עליי להסיר שם את השיער בשעווה.
תוך כמה זמן אוכל להתחיל טיפול אפילציה? האם עדיף לחכות שוב תקופה ארוכה בה יגדלו רוב השיערות?

ליבי
ליבי
6 שנים לפני

תודה על הכתבה, עזרת!

אנונימית לעת עתה
אנונימית לעת עתה
6 שנים לפני

היי אביבית היקרה, מה שלומך?
ראשית כל אני רוצה לציין כי הבלוגים והכתיבה שלך הם נקודת אור בתוך כל העולם המטורף הזה של השיעור.
אני כבר תקופה ארוכה עוקבת לי בשקט אחרייך, מחכה לרגע בו יהיה לי טיפה של אומץ ליצור איתך קשר.
אני מתנצלת מראש על המגילה הארוכה..
אני בת 28 וסובלת (הסבל של חיי) משיעור יתר מהיותי ילדה קטנה. בכל נקודה בחיים שלי הוא שם, לא נותן לי להנות מהדברים הקטנים, כל מה שמטריד אותי זה רק הוא!
כאשר אני קוראת על נשים מסויימת שמתלוננות על שיער ברגליים, מפשעות, בית שחי… אני "צוחקת" לי בשקט ואומר שהלוואי ואלו היו המקומות שמפריעים לי, נדמה לי שהייתי חיה איתם די בשלום.
אצלי התופעה חמורה בהרבה וכוללת שיער בעורף, בגב כולו, בבטן, ישבן, כתפיים, חזה וכו'.. פשוט הכל(וכמובן גם המקומות "הרגילים" בהם לנשים יש שיער) השיער הוא אמנם די פלומתי אך לא בהיר, כאשר צבע העור שלי הוא בהיר.
בגיל ההתבגרות ובעקבות צחוק של ילדים אכזריים עשיתי ניסויים עם סכין גילוח, מה שכנראה החמיר את המצב. בשלב התבגרות מאוחר גיליתי את "נפלאות" השעווה ובתקופה מסויימת זה הקל מאוד על חיי, איפשר לי ללכת לים טיפה, ללבוש גופיות.. אך לאחרונה נדמה כי זה כבר לא אפקטיבי ואפשרי, מה גם שהתחילה לי תופעה נוראית של שיער שגדל לתוך העור בכמות גדולה.
לאחר שנים של חפירה וקריאה באינטרנט הבנתי כי לייזר וטכנולוגיות אור למיניהן הן פתרון לא טוב עבורי, מאחר ורוב האזורים הם הורמונליים וזה עלול להחמיר את המצב.
כעת יש לי מספר שאלות ואני יותר מאשמח אם תוכלי לענות לי:
1) האם על פי דעתך המקצועית אפילציה הינה פתרון אולטימטיבי וריאלי עבורי? לפחות לאזור החזה אשר כולו מלא בשיער דק יחסית, עורף, כתפיים, גב?
2) האם בהערכה גסה ניתן לומר תוך כמה זמן אפשרי לסיים אזורים אלו? שנה שנתיים חמש עשר?
יש לי עוד שאלות רבות… אבל נתחיל בינתיים באלו על מנת לדעת אם בכלל זה הכיוון אליו אני צריכה לפנות.
אשמח מאוד למענה, מודה לך שוב על ההשקעה בבלוגים המפורטים שלך

אשרת
אשרת
3 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

לא….את חונקת, אני קוראת אותך עם חיוך מרוח על הפנים.נהנית מכל מילה שלך, המקצועיות והמידע החשוב שאת חולקת והכתיבה הקורעת. את מקסימה!! תודה

רוני
רוני
6 שנים לפני

שלום אביבית
יכול להיות שהאמלה עוזרת בטיפול אפילציה אבל את המריטה בפינצטה שמגיעה אחרי המחט אני כן מרגישה?

ליאת
ליאת
6 שנים לפני

היי .. אמלה תיהיה יעילה גם בנושא הזרקות חומצה אלרונית באיזור לחיים / שפתיים בפנים ?

אודליה
אודליה
5 שנים לפני

שלום אביבית.
מספר שאלות לי אלייך יקירה:
האם ניתן לבצע אפילציה בהתחלה של הנחיריים? לא את כל הנחיר כמובן רק את החלק אותו רואים מבחוץ. הנחיריים אצלי מעט גדולים ואני נאלצת להוציא את מה שרואים בעזרת פינצטה. קראתי במקום מסויים שישנם מקומות שאסור לבצע בהם אפילציה ונחיריים הוא אחד מהם האם זה נכון?
כמו כן, כמה זמן לוקח להסיר שיער מהעורף להערכתך?
ודבר אחרון, מתי תפרסמי פוסט חדש?? אני עוקבת בשקיקה ! והאם תוכלי מתישהו להראות תמונות של לפני ואחרי של כל מיני אזורים מסויימים בגוף? זה ממש נותן תקווה. הייתי שמחה לכך.
תודה רבה לך.

מרים
מרים
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי, עשיתי אתמול בלילה אפילציה, מתחת לשפה התחתונה, אבל עדיין רדום ופוח לי השפה, אני לא יודעת אם מכאב הטיפול או מהאמלה.
מה את מציעה?

בתאל
בתאל
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי אביבית,
אני באמת לא מבינה למה את בין הבודדות שעוד נותנות אמון מלא ומתעסקות רק באפילציה?
אני מחפשת בנרות אפילטורית עם דרך כמו שלך, שמאמינות באפילציה שהיא באמת הפתרון. כי גם אני מאמינה בכך.
פתאום נראה שכל קוסמטיקאית, אפילו אם היא הייתה מתעסקת רק באפילציה בעבר "בוגדת" במכשיר ומציעה פתרונות שכביכול יותר מהירים, יותר טובים לדעתה כמו לייזר וקרני אור למינהן. הן טוענות כי אפילציה היא אך ורק לאזורים קטנים, למקום עם מעט שיער כמו שפם או להשלמת טיפול לייזר שנשארו מעט שיערות. אך מה עם העורף?? הכתפיים??? הפנים?? למה להפוך את הלקוחות לשפני נסיונות ולא להיות בטוחים שאזורים אלו אכן יגיבו טוב לטיפול.
זהו פוסט של תסכול, מצטערת הייתי חייבת. הלוואי והיית קרובה גיאוגרפית אליי!!!

רחל
רחל
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

האם מתר לעשות אפילציה מסביב לעין??

sera
sera
5 שנים לפני

תותחית! חבל שאני רחוקה מהמיקום שלך..
מקנאה בלקוחות שלך, לא פשוט למצוא מישי טובה ולסמוך עליה בעניים עצומות.

אנונימית
אנונימית
5 שנים לפני

היי , אני עושה השבוע בדיקות דם ואני מאוד מפוחדת )אני בת 14( שמעתי על המשחה ובדקתי בגוגל עליה ומצאתי את מה שרשמת.. המשחה עוזרת גם לבדיקות דם? אם כן, לא מרגישים כלום?

ניצן
ניצן
5 שנים לפני

היי אביבית,
התחלתי טיפולי לייזר ללא הגבלה והמטפלת אמרה לי שכאשר מורחים אמלה הטיפול פחות אפקטיבי (אמרה שבמקום לעשות 8 טיפולים, אצטרך הרבה יותר). האם זה נכון? לא ברורה לי ההשפעה של אמלה על הטיפול כי חשבתי שזה רק מאלחש את המקום..

אור-יה
אור-יה
5 שנים לפני
תגובה ל  ניצן

היי אביבית מה שלומך?
יש לי מספר שאלות מקווה שתוכלו לעזור לי.
1. האם לאחר לידה תהיה הצלחה טובה יותר לטיפולי הסרת שיער? או שאין קשר בין הדברים? זכור לי ששמעתי פעם דבר כזה.
2. מהבנתי מדברייך אכן יש אזורים שכן יושפעו טוב מטיפולי אור ולייזר וכל השאר מתאימים לאפילציה. בכוונתי להתחיל טיפולי אפילציה אך מאחר ואני סובלת משיעור יתר בכל הגוף הדבר נראה לי לא הגיוני ולא ייגמר לעולם. על כן, האם האזורים: רגליים(חלק תחתון ועליון) שחי, בטן, גב תחתון +ישבן ידיים ומפשעות ניתן לפי דעתך להסיר בטכנולוגיות אחרות שהן לא אפילציה עם תוצאות טובות? את כל השאר (פנים, חזה עורף כתפיים ) שהם אזורים הורמונליים להבנתי אני מעוניינת להתחיל טיפולי אפילציה.
אשמח למענה

מורן
מורן
5 שנים לפני

היי, רציתי לדעת לגבי אורך חיים של המשחה.. על גבי האריזה כתוב 4 שבועות מרגע הפתיחה, עד כמה באמת צריך להקפיד על זה?

נעמי
נעמי
5 שנים לפני

תודה רבה לך על המידע אני עשיתי טיפול ליזר העפעפיים ומתחת לעיניים ארבע טיפולים הכאב הוא היסטרי בלי שום אילחוש הפעם אני רוצה לנסות עם אמלה, איך אפשר לאטום את האזור?

נעמי
נעמי
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

דיברנו בפון תודה על האינפורמציה אני בהחלט אסספר לך איך הלך הטיפול עם האמלה אני ממש מקווה שזה יעזור

יפית
יפית
5 שנים לפני

היי אביבית.
אם אני עושה שעווה באופן קבוע באזורים מסויימים, אז אוכל להתחיל טיפולי לייזר בקרוב? או שעליי קודם להאריך את השיער? כי הבנתי שרק אחרי גילוח הלייזר תופס. ומה קורה במצב שאחרי שעווה? ואני רוצה עכשיו להתחיל טיפולים
אשמח לתשובה ממך

ליאל
ליאל
5 שנים לפני

האם לנשים לאזור האינטימי מותר למרוח כולל השפתיים?

מאיה
מאיה
5 שנים לפני

זה שאלה כללית מאחר כי הרופאה אמרה לי לקנות אמלה למפשעות, אני יכולה לשים אחרי גילוח קרם גוף רגיל ולאחר מכן את המשחה שמרדימה? ואחרי כמה זמן ההרדמה מסתיימת?

ורד אשכנזי
ורד אשכנזי
5 שנים לפני

הי אביבית, כתבהה מעולה! ענית לי על כל השאלות שהתרוצצו לי בראש בנוסף לשאלה למה זה כזה יקר!
אז תודה רבה שהרגעת אותי וכתבת בכנות מלאה.❤

נועה
נועה
5 שנים לפני

אני עושה בדיקת דם השבוע אז אם אמרח את האמלה ואאטום בניילון נצמד ואחכה שעה וקצת ולפי מה שקראתי לבדיקת דם מספיק שעה עם המשחה? זה ירדים ולא ארגיש כלום? (בחרדה מבדיקות דם לכן חשוב לי הלא להרגיש)

רוניי
רוניי
5 שנים לפני

היי אביבית קודם כל אני חייבת להגיד לך שאת מדהימה עזרת לי מאוד כי היו לי חששות לגבי האמלה.. אני מאוד מקווה שתעשי כתבה על מריחת אמלה במקומות האיינטמים עכישו יש לי שני שאלות
1) קראתי כתבה על אמלה שגרמה לי לפחד ושמזהירה שאין למרוח את זה על הגוף אם יש פצעים שהם פתוחים אבל גם את באזור אני רוצה לאלחש מה לעשות?
2) לגבי האיטום איך אני אוטמת במקומות שנקרא להם מקומות איינטמים כי גם שם אני רוצה לטפל

רוניייי
רוניייי
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

אין עליך בעולם ברשותך אני אשאל עוד שאלה
העור שלי ממש אבל ממש יבש כי אני מתעצלת למרוח קרמים כמו כל בת טיפוסית עושה זה בסדר אם אני אשים אמלה
ושאלה שניה היא אין כדורים שעובדים כמו המשחה כי זה יותר פשוט לקנות לבלוע וללכת לעשות לייזר תודה לך

אנונימית
אנונימית
5 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי
אחלה כתבה . ממש נותן הסבר מדוייק לגבי הכל
יש לי 2 שאלות . יש לי רגישות לg6pd ורציתי לשאול אם קרם אמלה אכן מתאימה למי שיש את הרגישות הזו?
ובנוסף , קראתי באינטרנט איזשהו כתבה שאסור להשתמש באמלה בגלל ליקודאין וכל מה שיש בה
ומישהי בגיל 22 מתה מזה ולא יודעת אם כן נכון או לא

דיאנה
דיאנה
5 שנים לפני

היי! בטיפול הבא במפשעות שאעשה בלייזר אני רוצה להשתמש במשחה. בתקווה שהיא תעזור לי ,הבנתי את זה שאני אמורה לאטום ולהיות איתה שעתיים שלוש .השאלה איך אני יכולה לעשות פיפי?אצטרך להוריד את הניילון כל פעם וזה יהרוס את ההשפעה עם המשחה לא?

ניסים
ניסים
5 שנים לפני

היי אני גבר מבצע הסרת שיער חזה ובטן .רציתי לשאול כמה למרוח ואיך תודה

אביה
אביה
5 שנים לפני

היי אביבית, איזה נייר אטימה הכי מומלץ להניח באפילציה בשפם? ניילון נצמד זז לי כל הזמן

הילה
הילה
5 שנים לפני

ממש תודה על הכתבה היא ממש עוזרת ומפורטת עכשיו אני מבינה כמה עשיתי דברים לא נכונים, יש לי שאלה שאשמח לקבל אליה תשובה, כאשר אני רוצה לעשות טיפול בלייזר ברגלים מרחתי את המשחה כנראה לא טוב ולכן לא עזרה לי אבל בכל מקרה רגלים זה אזור גדול אז אני צריכה יותר מ30 גרם משחה אבל כשאמרתי למטפלת שלי היא אמרה שזה לא משנה ושאי אפשר יותר משפורפת אחת בטיפול למה אי אפשר לשים יותר ? יש בזה סיכונים או שאני יכולה לשים? פשוט לא יכולתי לסבול את הכאבים שהיו בלי המשחה ואני לא יכולה לחשוב אפילו לסבול את זה שוב

נאדין
נאדין
5 שנים לפני

ואווווו,,,, אני כמעט שנה עושה טיפולי לייזר
לפני כל טיפול אני מרגישה מדוכאת בגלל הכאב!! וכמה פעמים ניסיתי סוגי מאלחשים ולא עזר עד שקראתי את הטיפים שלך!
חזרתי מהטיפול עם כמעט אפס כאב!!!!!!!!!!

חושן מלכה
חושן מלכה
4 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

היי . רציתי קראתי על המשחה, תודה על המידע הרחב!
האמת אני רוצה המון זמן עגיל בטבור אבל אני ממש מפחדת מהכאב.
אם אשים אותה יעזור לי????

הדר
הדר
4 שנים לפני

כלומר גם אם אני מורחת שעתיים וחצי לפני הטיפול עדיין ברגע שמנקים את המשחה מהעור האילחוש מספיק לעבוד אחרי עשר דקות?

אלישש
אלישש
4 שנים לפני

היי אביבית כתבה מדהימההה תודההה!!
אני עושה לייזר בכל הגוף כבר תקופה
הקוסמטיקאית שלי עושה קודם שעווה ואז לייזר
(היא לא מגלחת) היא אומרת שיותר טוב לעשות שעווה,זה נכון?? כי אם לא אני הולכת לקרועע אותהה

יעל
יעל
4 שנים לפני

האם פרילידן טוב ? prilidan ..זה קרם של לידוקן ופרוליקין .. גם אם אני מסכמת : לנקות טוב את המקום להסרת שיער .. לשים משחה בכמות טוב לשים נילון נצמד מותאם לחכות לפחות שעתיים . שעתיים וחצי מציון.. ואז להסיר בשעווה .

רקפת
רקפת
4 שנים לפני

תודה גדולה!!!

לימור
לימור
4 שנים לפני

שלום רב
האם אפשר להשתמש באמלה לפני פדיקור? אולי נשמע מוזר אבל אני קצת רגישה בכפות הרגליים וחשבתי שאולי המשחה יכולה לעזור ולהקל.
תודה

רות
רות
4 שנים לפני
תגובה ל  לימור

את עושה גם פדיקור?ציפורן חודרנית?

אנונימית
אנונימית
4 שנים לפני

היי אביבית, רציתי לדעת אם אני יכולה לעשות את כל התהליך הזה לפני שעווה?
אני מעוניינת לעשות מפשעות מלאות לכן כל מה שכתבת על האמלה נשמע פתרון מעולה לפחד מהכאב..

שרה
שרה
4 שנים לפני

חשוב לציין להזהר מכמות יתר! אם זה מגיע לכמות יתר זה עלול לסכן חיים.

עדן
עדן
4 שנים לפני

היי
השתמשתי בפעם הראשונה לאיפור קבועה ללקוחה מאוד רגישה .. השאלה אם בטיפול השני נוכל לשים את המשחה ? (פצע פתוח )
תודה

אוריה דהן
אוריה דהן
3 שנים לפני

וואווו תודה!!! מחר יש לי תור בפעם הראשונה, במקרה נכנסתי והרגעת אותי. איישם את מה שאמרת ונקווה לטוב.❤️

אנונימית עם שכל.
אנונימית עם שכל.
3 שנים לפני

את לא נורמלית שאת מייעצת פה לאנשים למרוח אמלה בפי הטבעת וגם באזור השפתיים שהחומר נכנס ישירות לזרם הדם ואלו אזורים חשופים!!!ובכללי עידוד במריחת כל תכשיר שמכיל לידוקאין הוא סכנת חיים ממשית לאנשים שאלרגים ולא מודעים. סכנת מוות ממש. בעיקר במריחה גדולה כמו אזור הרגליים ולעטוף בניילון נצמד, הלידוקאין ביחד עם כל חומרי ההרדמה נכנסים לגוף ועלולים לגרום לפרכוסים, בעיות בלב ומוות!!!!

תמחקי את כל מה שכתבת ותשאירי את זה למומחים בתחום. כי אין לך מושג מה רשמת.

בנוסף עוד מעט תצא האמלה משימוש וממכירה בסופרים ורק לרופאים תהיה הזכות לרשום את המשחה לדברים ספיציפים בלבד ולהשתמש בה.
וכנראה שזה כבר לא יהיה לייזר.

אנונימי
אנונימי
2 שנים לפני
תגובה ל  אביבית פאשה

מצטטת פה מYNET:
מהן ההמלצות לאלה המשתמשים במשחת אילחוש לקראת הסרת שיער? ד"ר גור אריה, מנהל היחידה לטיפול בכאבים במרכז הרפואי שיבא,: "חשוב שלא למרוח את המשחה על איזורים עם פצעים או נגעים, ולא על ריריות כמו פי הטבעת והנרתיק שכן החדירה אז לזרם הדם מוגברת וההרעלה תהיה משמעותית יותר. הקפידו להשתמש בקרם מאושר על ידי משרד הבריאות, ושהמכון יהיה בפיקוח רפואי".

מיכאלה
מיכאלה
2 שנים לפני
תגובה ל  אנונימי

וואו, תודה באמת את ציטוט מ YNET. ידוע שמדובר באוטוריטה מדעית ללא עוררין.

שרה
שרה
3 שנים לפני

היי ישלי שאלה לגבי ברית לתינוק את יודעת אם זה בסדר ?

נרית
נרית
3 שנים לפני

שלום אביבית
נהנית מאד מההסברים הברורים שלך
רציתי לשאול גם לגבי ליזר וגם לגבי אפילציה
לגבי לייזר- יש לי שיער כהה ועור בהיר – לא מידי עבה
מייד כשהגעתי לייעוץ אמרו לי- לא תהיה לך בעיה – זה השילוב הכי מומלץ
אני עושה ב-care כבר כמה שנים (הייתה לי הפסקה של לידה) אבל לא רואה תוצאות כמעט
חברות מספרות לי שאחרי 5 טיפולים הפסיקו ואני מתקרבת ל-10 וזה לא עוזר- קצת מדלל אבל אני מגיעה כל חודשיים!! אני עושה במכשיר טיטניום ועכשיו בידיים עברתי לוקטוס – יכול להיות שזה פשוט לא משפיע עלי ואין טעם שאני אמשיך??
כמו כן- ראשית תודה רבה לך- התלבטתי המון זמן לגבי אפילציה ולאחר שקראתי מה שכתבת
התחלתי לעשות אפילציה במכשיר החדש שכתבת עליו רבות, – שפם וסנטר- אבל גם כאן- באיזור הסנטר – השערות לא מפסיקות- האפילטורית שלי מנסה תוכנית אחרי תוכנית- אבל הן תמיד חוזרות (בפעמים האחרונות היא עברה לזרם עם המעגל הסגור- אבל בינתיים זה תמיד צומח)
יש לך מה לומר?
יכול להיות שעדיף אולי לנסות את המכשיר הישן?
או שאני מקרה אבוד?
והאם יש קשר בין העובדה שבלייזר אני לא רואה תוצאות לבין האפילציה?

אילנית
אילנית
3 שנים לפני

מה עם המשחה עזרקאין? האם היא כמו אמלה?
כשהלכתי לרוקחת לבקש אמלה היא המליצה על עזרקאין שזה עושה אותו דבר בדיוק והמחיר שלה מאוד נמוך יחסית לאמלה. (23 שקלים ל-20 גרם במקום 111 שקל ל-30 גרם של אמלה)

מאיה מור
מאיה מור
3 שנים לפני

הי. האם אפשר לשים אותה לילדה בת 9 לפני שעווה?

יוסי חדד
יוסי חדד
3 שנים לפני

היי.הסבר מעולה .
רציתי לשאול אם זה תקף גם כל בדיקות דם.
יש לי בעיה עם מחטים ומעולם לא עשיתי בדיקת דם ( 33)
מחר הוא היום " הגדול"
חרצית לדעת אם זה יכול לאלחש את המקום ?
תודה מראש,
יוסי .
0536233211

היבא
היבא
3 שנים לפני
תגובה ל  יוסי חדד

הי אביבית!
תודה על כל מילה שכתבת!
יש לי שתי שאלות: 1. האם אני יכולה להשתמש באמלה כשאני בהריון? 2. האם אמלה עוזר גם לפני הסרת שיער בשעווה?

אורית
אורית
2 שנים לפני

היי האם המשחה עושה כוויה
אחרי טיפול שלישי בלייזר פעם ראשונה ניסיתי את המשחה
ויומיים אחרי מרגישה שרפה באזור שמרחתי את המשחה

דןדן
דןדן
2 שנים לפני

האם הקרם טוב לאברי המין? אם כן כמה שמים ואיך? תודה

Sahar
Sahar
2 שנים לפני

הי אביבית, אני שנים משתמשת באמלה (פעם ב4/5 חודשים) ובשוק !! תודה על מידע כלכך נחוץ שפשוט לא קיים.
שלא נדבר על זה שהאמלה שלי במרשם ולא היה זכר לשום הוראה כמו זו שכתבת מצד הרופאה שלי, הזוי!
תודה רבה!
אשמח לדעת איך נכון לדעתך לאטום לפני טיפול לייזר את איזור המפשעות ופי הטבעת ועדיין להצליח לנהוג למכון לייזר ולהנות מאלחוש טוב
תודה❤️

Last edited 2 שנים לפני by Sahar
Yanir
Yanir
2 שנים לפני

עשיתי בדיוק כפי שאמרת, אבל המטפלת טענה שהגוף שלי נהיה אדמדם ולא ניתן לבצע את הלייזר כרגע כאשר הגוף אדמדם מהאמלה..
מה עושים במצב כזה?

חייל דוס
חייל דוס
2 שנים לפני

היי אביבית, תודה על האינפורמציה, את כותב בהיר ובשפה פשוטה יכייפית.

רציתי לשאול האם האמלה יכול לעזור באקט מיני..כלומר שלא להרגיש את החיכוך ולהחזיק יותר זמן.?.(סליחה על הבוטות..)

אנונימי
אנונימי
2 שנים לפני

היי, קראתי את הכתבה שלך ורציתי לדעת לגבי החיסון קורונה, בקרוב יחסנו את הילדים (אני בת 15) ורציתי לדעת אם זה יעבוד גם על החיסון לקורונה? מורחים על היד שעה וחצי לפני את המשחה בשכבה עבה, ושמים ניילון ניצמד כדי לאטום. אם המחסנת תנקה לי את היד לפני החיסון ותוריד את המשחה זה עדיין ישפיע נכון?

סטודנטית
סטודנטית
2 שנים לפני

שלום אביבית,
קודם כל רוצה לומר המון תודה על הכתיבה המושקעת והברורה. הנחיות מפורטות ובהירות כאלו זה ממש אוצר!
.. רציתי לשאול האם משחת אמלה, שהשתמשתי בה רק פעם אחת ומאז היא נשארה סגורה היטב ונשמרה במקום סגור, יכולה להיות שמישה גם אחרי התוקף שכתוב על האריזה מבחוץ? אפשר עדיין להשתמש בה? ולכמה זמן?

תודה (:

אילנה
אילנה
2 שנים לפני

היי אביבית, הבת שלי מאוד רוצה לסדר גבות אבל לא מצליחה לסבול את הכאב, האם אמלה זה פתרון? אני מציינת שיש לה רגישות לg6 pd
הבנתי שיש עם זה בעייתיות מסויימת

ענת
ענת
2 שנים לפני

היי אביבית, הבן שלי בחרדות ממחטים וצריך לעבור בדיקת דם. מאחר ובדיקות דם נעשות בשעות הבוקר המוקדמות, אני מפחדת שלא יהיה לי מספיק זמן של המשחה על העור לפני הבדיקה. האם זה הגיוני למרוח אותה בלילה לפני השינה? או ששעה של משחה על העור תספיק במקרה הזה, לדעתך?

שולמית
שולמית
2 שנים לפני

הי! את כותבת כל כך שנון ובסבלנות , כתבה ממש טובה!!!! ויש פה הרבה דברים ששמעתי לראשונה בנושא!! מקסים!!

כבר הרבה זמן שיש מחסור באמלה בכל בית מרקחת בארץ שבדקתי, ובדקתי במלא!!!,(יש פרילידן בבתי המרקחת),

האם יש משחה יותר טובה מפרילידן שהיא כמו אמלה? ויותר זולה אולי???

בגדול את מכירה דרך למרוח משחת עזרקאין ככה שהיא באמת תהיה אפקטיבית כמו אמלה או כמעט כמו?

תודה רבה

שולמית
שולמית
2 שנים לפני
תגובה ל  שולמית

יכול שפרילידן טובה כמו אמלה אני לא יודעת.
אבל האם יש משהו יותר חזק ו/או זול יותר.