הסרת שיער, כאבים וקצת שיעור ביולוגיה

אביבית פאשה הסרת שיער בהרצליה 0 תגובות

כל גוף עובד אחרת, כל אזור באותו גוף עובד אחרת וכל תקופה אותו אזור עצמו באותו גוף עצמו עובד ומגיב אחרת. אז אני אקדים ואומר שלא רק שכאב הוא דבר מאוד סובייקטיבי, הוא גם מאוד רנדומלי. ולא תמיד ניתן לחזות איך הטיפול ירגיש. אנחנו עובדים פה על כוחות משתנים ופרמטרים שלא ניתן לראות אותם כי הם (מה לעשות) מתחת לעור! וזה נכון שהרבה אנשים לא מרגישים כאב בטיפול בטכנולוגיות אור. הפוסט הזה מכוון לאלו שכן.

רוב האזורים בגוף בהם עושים טיפול בהסרת שיער, ובעיקר האזורים הגדולים, לא כואבים בכלל. ידיים, רגליים, גב, בטן, את כל אלה בקושי ניתן להרגיש. אפילו אזור כמו ירכיים עליונות שטיפול בשעווה שם שווה ערך לעינוי שבויים – בטיפול בטכנולוגיות אור פשוט לא נרגיש. ולכן אני מקדימה ואומרת שבפוסט הזה אני בעיקר מדברת על בתי שחי ומפשעות ועל אנשים שמרגישים את הטיפול בהם.

אז קודם כל, כל פרידה היא כואבת. וכך גם פרידה משערות. וזה רק אחד ממכלול שלם של דברים שאנחנו יודעים בוודאות על העולם. כבר בגן ברור לנו שיותר קל לבלגן מאשר לסדר. ביסודי אנחנו לומדים שאם זה כייף אז בטח לא קשור ללימודים, בתיכון אנחנו מפנימים שמה שיקר יותר הוא קרוב לוודאי טוב יותר, בצבא כבר נחרט לנו בקורטקס שמה שטעים – משמין . ואז אנחנו מגיעים לקליניקה להסרת שיער ועוד לפני ששמענו את התשובה אנחנו כבר יודעים שטיפול להסרת שיער לא הולך להיות פיקניק, כי האמת שגילינו לאחרונה על העולם היא שמה שכואב – עובד! ולכן לכל טכנולוגיה יש את השיטות שלה לטפל באספקט של הכאב וגם לכל מטפל ועל זה אפשר לקרוא בפוסט על "איך עובדות טכנולוגיות להסרת שיער ומדוע שלי הטובה ביותר", כי פה אני מתייחסת יותר ל-מדוע זה בכלל צריך לכאוב מלכתחילה?

כל תקופה מציעים לנו טכנולוגיה חדשה שבפרסומת כתוב עליה שהיא "לא כואבת" ואז בשיחת הטלפון אומרים לנו שהיא "לא כואבת בהשוואה ל…" ואז אנחנו מתייצבים בקליניקה וזה כבר "לא בדיוק כואב, אלא יותר כמו עקצוצים" ואז אנחנו שוכבים ערומים על המיטה וזה כל כך ברור ש"עיקצוצים" זה דקירות. אז מה יש לי לומר על הסרת שיער וכאב, בעצם? אז ככה: כן! יש אנשים שטיפול הסרת שיער הוא כמו עיסוי, אבל אני שמה את השם שלי ומוסיפה גם את הישבן שלי להתערבות שאם אני אתן לאותו בר מזל שלושה פולסים רצופים בבוהן הוא יקפוץ על המנורה. מה שאני באה להגיד הוא זה: שהכאב מאוד תלוי במקום של הטיפול, בבן אדם, במצב רוח שלו באותו היום, בגיל, בסוג וצבע השיער, במזל, בכמה הוא שונא את השיער שלו ובעוד מיליון פרמטרים בכלל שלא ידועים לנו. מה כן ידוע לנו על הקשר בין הכאב לטיפול? אז קצת ביולוגיה פור דאמיז: כל מי שאי פעם תלש לעצמו שערה (לא משנה מאיפה) יודע שבסוף השערה, היכן שהיא הייתה מחוברת לעור, יש לה סוף שמן ושומני. ואם נסתכל עליו מקרוב הוא יראה ככה:
single-hairהסבר לתמונה: השערה נמצאת בתוך "שקיק" כזה, שאליו קשורים עוד כמה אברים (שריר, בלוטת חלב, בלוטת זיעה…). אם נביט מקרוב נוכל לראות שקשורים אליה גם עצבים (אם אני אתלוש לעצמי שערה אני אאסוף אתה את שאריות החלב ששהו אתה בתוך העור ולכן הסוף שלה יוצא כזה "רטוב").
single-hair-cellהרשת הזו של העצבים שנקשרים לשערה הם מה שכואב לנו כשאנחנו תולשים או מתעסקים עם השיער. העצבים האלה יש להם תפקיד. למעשה יש להם הרבה תפקידים: הם שולטים על הגדילה של השערה, על ההפרשה של נוזלים שונים סביב השערה, על קליטה של תחושות שונות על ידי השערה. הם הטלפון דרכו מתקשרת השערה עם המוח שלנו!
כששערה יוצאת מתוך העור, היא כבר לא חיה. היא סיב חלבוני שאם נחתוך אותו לא נרגיש כאב (כמו האורך של הציפורניים). אבל החלקים העמוקים יותר שלה, אלה שנמצאים בתוך העור שלנו, הם חיים ובועטים, ומייצרים ומפרישים ותהיו בטוחות שהן יכאבו ברגע שנתעסק איתן.

לפי ההנחה הזו, שער עבה (שיהיה בעל רשת עצבים עבה יותר) יכאב יותר משער דק כשנטפל בו. וזה באמת נראה בשטח. כי ככל שהטיפולים מתקדמים הם כואבים פחות באופן משמעותי. שיער דק יהיה עטוף ברשת דקה ולא תורגש ההתעסקות אתו. וכבר בטיפול השני נעבור חוויה מתקנת.

כמו שהבטחתי בתחילת הכתבה, כמובן שיש אנשים שנרדמים בטיפול. היום, לקוחה שלי עדן, בחורה ממוצא אתני פרסי (ושיער בהתאם), ביקשה להגביר את העוצמה של הטיפול כי היא לא הרגישה כאב. לא תמיד נוכל לדעת איך המטופל ירגיש, אבל הרבה פעמים הכאב הוא מדד להצלחה. אם אמורה להגיע אלי מטופלת עם שיער ג'ינג'י, ואני עושה עליה טסט, אם לא יכאב לה בכלל אז קרוב לוודאי שהתוצאה לא תהייה מוצלחת.

לסיכום, כמה מילות הרגעה: אני לא אתן ללקוחה שלי לסבול מכאב. אם היא תזכור שכאב לה היא לא תוכל לקבל את הטיפול ברמה הרגשית והתוצאה לא תהייה כמו שאני רוצה. מצד שני אני רוצה לעבוד בעוצמה גבוהה כי היא לא רק חסכנית לי בכסף, היא גם חסכנית ללקוחה בכסף כי היא חוסכת במספר הטיפולים, אז אני משחקת. פעם מנמיכה, פעם מקררת. ופעם, מה לעשות, מכאיבה. אבל לא יותר משנייה. באמת. מבטיחה.

הרשמה
עדכן אודות
guest

0 תגובות
משוב פנימי
הצג את כל התגובות